1

Onderwerp: Na 2,5 maand oefenen nu al de eerste bruidstaart

Begin november volgde ik mijn eerste workshop. En nu al vroeg een collega of ik haar bruidstaart wil maken. Dat wil ik erg graag maar ooooo wat een stress.
Dit zijn de proeftaartjes waarop de echte taart gebaseerd gaat worden.
Eerste keer reliefmat, eerste keer parelmold en eerste keer roosje.
Wat vinden jullie ervan? Graag eerlijke tips gevraagd voor de echte taart.
De taart is overigens ge

2

Re: Na 2,5 maand oefenen nu al de eerste bruidstaart

ik vind deze al zeer geslaagd, roos lijkt me heel mooi (t'is een beetje klein om te zien) tips? ben zelf nog beginneling, dus....... geen idee, dit forum uitpluizen op tips en oefenen.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

3

Van de 2 vind ik de rechter het mooiste. Hij is mooi, strak en chique! Ik vind de reliefmat persoonlijk namelijk erg druk. Je roos is wel goed gelukt.

Succes met het maken van de echte. want ik vind het wel knap dat je dat nu al durft! :thumb:

Groetjes M@rjommeke
Time Flies when you're making cake

4

Als je nog tijd hebt zou ik nog wel oefenen om de taarten goed strak te bekleden.
Op het forum vind je veel tips over de manier om een mooie strakke taart te krijgen, want dat is eigenlijk de goede basis, dan komt alles wat je er later op doet mooi op uit en is alles mogelijk!!
Je taartjes zien er wel goed uit maar hoe strakker hoe mooier!!

Groetjes Willy

5

zo, jij durft zeg! goed van je hoor. :)
ik vind allebei de taarten netjes strak, ik vind de parelrand mooi en je roosje is ook mooi gelukt. maar ook ik vind de reliefmat misschien net te druk.
maar wie weet als hij in een stapeltje staat tussen 2 gladde taarten dat het dan wel erg leuk is, dat kan ik niet zo goed inschatten...
ik weet ook niet of een stapeltje de bedoeling is...?

...Rozengeur en Marsepein...

6

Eerlijke tips? Het zijn 2 leuke taartjes, maar denk wel dat je eraan moet werken dat ze strakker bekleed worden. Gebruik je een smoother? Dit doet al veel hoor!
De roos vind ik erg mooi gemaakt, zou zelf alleen niet voor de parels erin kiezen, maar goed..dat is smaak he :).
Verder wens ik je veel succes, een hele eer dat dit al aan je gevraagd wordt!

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

7

Ze zien er keurig uit hoor. Volgens mij gaat dat helemaal goedkomen ;)

Mijn website: Presentaart

8

Inderdaad een hele eer!
Maar het kost me wel slapeloze nachten dit project.
Ik zat eigenlijk nog op het niveau verjaardagstaarten tegen kostprijs om zo lekker te kunnen oefenen... En tijdens een traktatie bij de koffie kwam het onderwerp daar op omdat ik net mijn eerste bestelling voor de dochter van een collega had gemaakt. En toen vroeg ze het. Ik voelde me overdonderd, vereerd, verbouwereerd en zei ja.
Ik heb haar gezegd dat ik een beginner ben en bla bla bla  maar dat maakte niet uit; ze wilde in eerste instantie helemaal niet zo'n sjieke bruidstaart.
Maar nu zei ze gisteren: "ik vond de taart helemaal niet zo belangrijk maar door jouw enthousiasme is het nu een van de leukste dingen van de bruiloft..." Slik.
Maar na deze opdracht (5 februari moet ie klaar zijn) keer ik weer terug naar de beginnersregionen en denk ik nog 3 keer na voor ik weer "ja" zeg...

Nog even een vraagje: kun je dat relief dan gewoon smoortheren? Ik durfde dat niet zo goed...

9

Super, gewoon doen! Ze weet dat je een beginner bent en klinkt net zo enthousiast als jij! Als je er niet uitkomt, kan je altijd tips vragen op dit superforum toch? (niet van mij, er gaat maar niemand trouwen, haha!)
Ben benieuwd, wel showen he?!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

10

Dat relief zou ik idd niet met de smoother doen, maar je kan dat wel voorzichtig met je hand strakker duwen :)

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014