1

Onderwerp: Niet langer gast

Hallo allemaal,

Met de komst van de mooie, vernieuwde en verfrissende site heb ik besloten mezelf te registreren. Ik ben Wendy en wordt aankomende vrijdag 29 januari 33 jaar. Samen met mijn vriend Patrick en onze drie fretten en een  tamme muis wonen wij in Eindhoven.

Door een topic op een ander forum werd mijn interesse in het bakken, bekleden en decoreren van taarten een maand of drie geleden gewekt. Het zag er zo leuk uit dat ik het zelf ook eens wilde proberen. Via linkjes in het topic ben ik op deze site terecht gekomen en sindsdien heb ik veel gelezen en informatie vergaard. Ook heb ik wat basisspulletjes aangeschaft en op nieuwjaarsdag heb ik mijn allereerste taart gebakken. Deze werd nog niet bekleed, maar wel gevuld met bokkenpootjesvulling en gedecoreerd met een boetseerseltje. Het zag er niet alleen leuk uit, het was bovendien een superlekkere taart. Ik was zo trots op mezelf en door de reacties van de mensen die mijn taart hebben gegeten, groeide ik alleen maar meer. *)
Mijn tweede taartje heb ik gemaakt voor een nieuwjaarsborrel. Gevuld met champagnecreme en frambozenjam, bekleed met mmf en gedecoreerd met marsepein. Ook dit was een succes en ik geloof dat ik er een verslaving bij heb.

Ik moet nog heel veel leren want de bekleding van mijn tweede taartje was verre van strak en ook mijn kapsels zijn niet altijd even mooi (vaak met een bolle kant), maar het is leuk om dan op dit forum op zoek te gaan naar antwoorden. Wel ben ik telkens aan het bedenken voor welke gelegenheid ik nu weer aan de bak kan en mijn aankomende verjaardag is natuurlijk de uitgelezen kans. Heb al wat ideetjes en vullingen uitgekozen, maar helaas zijn nu de linkjes naar de recepten verdwenen. Ik hoop dat ze er snel weer staan, want dan kan ik me gaan storten op mijn verjaardagstaarten...

Groetjes,
Wendy

2

Re: Niet langer gast

Hoi Wendy, welkom op dit gezellige forum!
Een tipje voor de bolle kapsels; met oplopende temperatuur bakken en na het bakken ondersteboven op een rek storten. Weg bult.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Wow, net voorgesteld en de eerste tip is al binnen. :-) Dank je wel, Yvette. Ik had mijn kapsels al wel gestort op een rek, maar nog niet met oplopende temperatuur gebakken. Dat zal ik ook eens gaan proberen. Door het storten waren ze wel al ingezakt inderdaad, maar ze lopen dan aan de onderkant wel naar binnen. Niet makkelijk met bekleden...

Groetjes,
Wendy

4

Wendy,

Welkom op dit leuke forum!
Je zult waarschijnlijk nog veeeel meer tips krijgen.
Succes!

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

5

Welkom op het leukste forum der Nederlanden!! En pas idd maar op, taartdecoreren is zeer verslavend!!

Wie weet zie ik je nog eens bij een workshop?

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

6 Laatst bewerkt door WMW (26-01-2010 13:09)

bekijkt meteen even de site van Miss Pebble

Jeetje, wat een mooie taarten zeg!!! Daar moet ik nog wel even voor oefenen. En een workshop zal er vast binnenkort nog wel eens van komen.

Groetjes,
Wendy

7

Welkom op het forum en nog heel veel taartplezier gewenst!
Oefening baart kunst en dat oefenen is dan weer gelijk een goede reden om een taartje te maken en taartverslaafd te raken ;)
Succes!

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

8

Dank je wel, Sabine. Mijn vriend is alleen niet zo blij als ik zoveel ga oefenen met het maken van taartjes. ;)

Groetjes,
Wendy