Onderwerp: Vraag over hemelse modder
Ik zie in het recept dat er rauwe eieren worden gebruikt, moet je die au bain marie kloppen zodat ze gepasteuriseerd worden?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Vraag over hemelse modder
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik zie in het recept dat er rauwe eieren worden gebruikt, moet je die au bain marie kloppen zodat ze gepasteuriseerd worden?
Nee, je gebruikt ze dus echt rauw!
Maar dan loop je toch het risico op salmonella?
dat vroeg ik me ook al af.
Het klinkt super lekker maar...... rauwe eieren????
Je kan in plaats van rauwe eieren, ook eiwitpoeder en water gebruiken.
Je kan in plaats van rauwe eieren, ook eiwitpoeder en water gebruiken.
Huh??? maar je hebt ook eidooiers nodig... hoe kom je daar dan aan?
ik heb deze heerlijke vulling 1 keertje gemaakt, en dan erbij vermelden dat de vulling niet voor kleine kindertje en opa's en oma's is bestemt... zo heb ik dat toen gedaan...
Dus zoals ik begrijp hier is er GEEN oplossing voor het tegengaan van Salmonella in rauwe eieren. Mijn moeder wil namelijk dolgraag hemelse modder als vulling maar omdat mijn kleine nichtjes en neefjes ook altijd alles willen proeven wil ik het risico niet lopen.
ik kan geen recept vinden waarin de eieren worden verhit.
Maare als jij het voor je moeder wil maken, dan kan dat toch gewoon? Kleine nichtje en neefjes zijn ten slotte nog klein, dus daar kun je best tegen zeggen, dat dat voor grote mensen is en dat kinderen daar ziek van worden.
Je kan eiwit en eigeel en hele eieren gepasteuriseerd kopen, en dan verder verwerken zoals gewend. Was vroeger bij AH te koop: "danegg" nu alleen nog bij groothandel in grote verpakkingen. B.v. Sligro
Na verder onderzoek lees ik nu dat de Jumbo ook zoiets dergelijks verkoopt merk:"Cocovite" ??
Gr. Jen
ik kan geen recept vinden waarin de eieren worden verhit.
Maare als jij het voor je moeder wil maken, dan kan dat toch gewoon? Kleine nichtje en neefjes zijn ten slotte nog klein, dus daar kun je best tegen zeggen, dat dat voor grote mensen is en dat kinderen daar ziek van worden.
Mijn nichtje is geen normaal kind van 5 hahaha. Ik maak in ieder geval nog kleine cupcakes erbij met fruitsmaken erin. Ik overleg het gewoon met mijn moeder, anders moet ze maar wat anders kiezen :$.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Vraag over hemelse modder