1

Onderwerp: een lekkertje???

he hallo

ik heb pas 2 taarten gemaakt en heb er voor dit weekeind 3 op de planning staan...

ik maak gewoon cake met marsepein,

wat is nou een lekkertje om erin te doen dus tussen de cake???

ik had marschmellow fondaint geprobeert, best lekker maar lijkt me niks in combi met marsepein al heb ik gehoord dat dat wel kan omdat dat ook gebruikt word om marsepein wit te maken ( die fondaint had ik kant en klaar in potje)

en kan is savonds al slagroom aanbrengen of is er dan de volgende dag niks meer van over en anders een idee hoe ik het zo kan klaarmaken dat het in model blijft, hema doet het toch ook zo....

bedankt

gr isa

2

Re: een lekkertje???

Je kan er elke soort jam tussen doen of chocladepasta of slagroom , tje er is eigenlijk zoveel wat je ertussen kan doen haha

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

Je vraag gaat over vullen en toch sta je in bekleden....

[move]---> bakken&vullen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Tussen cake zou ik alleen een laagje jam doen. Of meerdere laagjes jam.

Fondant in een potje? Ik denk dat je wat anders bedoelt dan fondant om de taart mee te bekleden? Bedoel je misschien icing of vloeibare fondant?

Ik gebruik voor slagroomtaart altijd aangevette slagroom. Wordt mooi dik en is mooier mee op te spuiten dan opgeklopte room met allen klopfix, vindt ik. Smaakt heerlijk. Kun je de dag van te voren al wel opspuiten, maar niet te lang bewaren aangezien slagroom snel zuur wordt.

5

ja ik heb marshmellow spul in een pot van de makro toevallig zag ik later op het forum dat je het aan moet maken met poedersuiker en dan is het dan fondant toch???
goed nog veel te ontdekken...
sorry voor het verkeerd plaatsen ik vlieg van topic naar topic effe niet door dat ik nog op de verkeerde zat...
ik ga er jam in doen...
enne hoe doe ik aangevette slagroom dan???
sorry hoor ik heb echt voor die 2 taarten nog nooit 1 taart gebakken en heb weinig tijd dus ga altijd te laat op zoek naar howto's

bedankt in ieder geval

gr isa

6

fondant is niet om te vullen, alleen voor de buitenkant zeg maar. Ik zou even rond kijken als ik jou was. Bovenin bakken en vullen staat een topic met superveel lekkere vulling combinaties. En hier links en in het ingezonden recepten forum staan veel recepten. Ik denk dat je daar veel aan kan hebben.

If life gives you lemons, make lemoncurd.