1

Onderwerp: 1e taart!!

Hoi hoi,

dit is mijn eerste taart, qua uiterlijk goed gelukt, maar het biscuit is niet goed gelukt... hij bleef heel laag, de taart, waar kan dit aan liggen?? Tips dus heel erg welkom!!!

Groetjes Yvonne

http://i46.tinypic.com/f1cboy.jpg

2

Re: 1e taart!!

Ik weet niet hoe lang je hebt gemixt? En waren de eieren warm?
Ziet er verder lief uit.

Liever vragen naar de langste weg dan een antwoord dat je stil doet staan.

3

volgens mij kan dat laag blijven aan vanalles liggen. :S
te kort gemixed? oventemperatuur? samestelling beslag? ...
ik vind je taartje wel schattig!

...Rozengeur en Marsepein...

4

Ik heb dat ook steeds.......Kan het ook zijn dat ik ze bak op een plaat ipv op een rooster?? Ik blijf ff meelezen, ben benieuwd. Want ik mix goed, de temp van de oven is goed en de samenstelling is goed.........

Liefde is bovenal......jezelf wegschenken!

5

Je moet inderdaad bakken op een rooster ipv plaat. Daar kan de warmte zich niet goed op verspreiden.

Groetjes, Cindy K
Dat smaakt naar feestje!

6

lief taartje hoor.... :D

ja, die niet omhoog komen kan indd aan het mixen liggen maar ook als je dus de oven tussendoor open doet, dit NIET doen.... dan zakt ie ook in.... en indd rooster is beter dan kan het overal goed omhoog en luchtig worden....

succes met bakken....

7

Lief taartje. Ik plaats net mijn eerste taart en die was ook zo laag...bij mij lag het aan de temp van de eieren en tekort mixen...want dacht eigenlijk niet dat het zoveel verschil zou maken, maar het is wel zo.

8

Biscuit kan aan heel veel liggen, misschien kan je wat proberen met de zoekfunctie...?
Maar je taart ziet er heel leuk uit, goed gelukt hoor!

Mijn website: Presentaart

9

leuke hartjes en roosjes, biscuit te laag kan aan zoveel liggen, je zou moeten exact opschrijven wat je gedaan hebt zodat we je kunnen helpen met tips om je biscuit hoger te krijgen.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

10

Hier enkele tips die ik op internet gevonden heb en die bij mij erg veel helpen:

eieren buiten de koelkast bewaren, oven op boven en onderwarmte ipv hetleucht, niet te veel mix in 1 x maken (max. 250 gr met 4 eieren en 10 ml/20 ml water) 10 min mixen is goed voor 20 cm rond voor grotere taart in 2 x mixen , temperatuur langzaam opvoeren 10 min 145 gr, 10 min 170 gr en 10 min 180 graden. Dan komt je bicuit zeker omhoog!! Veel succes

Het leven is een feestje, daar hoort natuurlijk taart bij!!!

11

Bedankt allemaal voor de tips, komend weekend gaan we weer aan de slag hihi!!