1

Onderwerp: Hoe bewaar ik taart bekleed met fondant, melkproducten in de vulling.

Ik heb dit weekend voor het eerst een taart gemaakt met fondant. Ik heb net gelezen dat een taart bekleedt met fondant niet in de koelkast gezet mag worden omdat het gaat smelten en lopen..
Dat heb ik dus ondervonden..
Maar hoe bewaar ik hem dan? Vooral omdat ik de taarten vaak een dag van te voren maak, en ik de vulling met melkproducten maak.. En hoe lang kan ik hem dan zo bewaren..

En als je marsepein met fondant mengt?? Gaat het dan ook smelten??
Hoe doen jullie dit allemaal..

Wat een vragen h

2

Re: Hoe bewaar ik taart bekleed met fondant, melkproducten in de vulling.

Als je de taart vult met produkten die uit de koelkast komen dan moet de taart wel in de koeling!
gebruik je produkten van buiten de koeling dan kan je de taart rustig op het aanrecht laten staan, ik doe hem meestal in een kartonnen doos!

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

Waar heb je mee afgesmeerd en hoe bewaar je hem in de koeling? Ik heb het nooit gehad en ik smeer af met botercreme 1 op 1. Hiernaast tussen de recepten. En ik bewaar mijn taarten altijd in een taartdoos in de koeling.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

4

Ik smeer de taarten ook af met botercreme (Botercreme uit de webwinkel).. Heb hem afgedekt met vershoudfolie en na een uur zag ik dat de fondant begon te smelten.. Doe ik iets verkeerd behalve dat ik geen doos had natuurlijk..

5 Laatst bewerkt door jolanda71 (25-01-2010 20:10)

De botercreme uit de webshop bevat teveel water waardoor je fondant kan gaan smelten en de taart moet je niet afdekken met vershoudfolie.

Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

6

Ok geen folie meer, bedankt voor de tip. En hoe en waarvan maak jij de botercreme? Dan kan ik dat gaan proberen.

7

Ik maak de botercreme van 1 deel roomboter, 1 deel bleuband margarine en 1 deel poedersuiker. Hierdoor doe ik een scheutje citroen van dr oetker. Heel lang mixen en je heb een heerlijke botercreme.

8

Ok. Ontzettend bedankt voor de tip.. Ga ik proberen.. En taartdozen bestellen natuurlijk:)

9

Succes.

10

hoi wat ook een lekkere afsmeerfrosting is:
1/4 cup crisco, 4 a 4 1/2 cuppoedersuiker, paar eetlepels melk (ligt aan hoe dik of dun je het wilt hebben) en een beetje vanille aroma (of een ander smaakje)

Heb deze vorige week gebruikt voor mijn cc's en mijn leerlingen aten bijna hun vingers op! (1 meisje had er zelfs 4 op!) (ja we hadden een verlaat suprise feestje met mijn klas)

11

Dat klinkt ook erg lekker.. Gaat je fondant daar niet van smelten als je dat daar onder doet?

12 Laatst bewerkt door Anita68 (26-01-2010 15:37)

ik had mijn taart afgesmeerd met botercreme/witte chocola uit mn boek en daarop fondant. Een deel in een brooddoos in de koelkast gezet met diepvrieszakje erover en de volgende dag stond het stuk taart er nog heel fris en fruitig bij.
De andere helft in de vriezer gedaan...voor de volgende keer.

Groetjes, Anita