1

Onderwerp: smelt fondant niet bij gebruik van waxine op een dummy??

De vraag staat dus al kort is de titel.

Ik ben ook bezig met een dummy voor ons kdv.
Net als vele anderen komen daar dus 3 of 4 waxinelichtjes op, voorzien van randjes (dus als het ware een bakje waar het waxinelichtje in staat).
Ik zie het ook zo bij heel veel dummy's.

Maar wat ik me nu eigenlijk afvraag: gaat dat fondant niet smelten als de lichtjes aan staan?
Dat kuipje van het waxinelichtje wordt immers warm.
Tuurlijk staat het niet 3 uur lang te branden, maar toch.

Of is door het uitharden en bv inspuiten van fondant met lak deze voldoende beschermd tegen het smelten??

Ik ben benieuwd of iemand dit weet, ik hoor het graag.

groetjes

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

2

Re: smelt fondant niet bij gebruik van waxine op een dummy??

Geen idee! Maar volgens mij valt het wel mee. Meestal staan de kaarsjes maar heel kort aan stel ik me zo voor...

Greetz Keet

3

Dat vroeg ik me nou ook af en doe je het dan nog in een glaasje en waar kan je die glaasjes krijgen :think:

4

smarianne schreef:

Dat vroeg ik me nou ook af en doe je het dan nog in een glaasje en waar kan je die glaasjes krijgen :think:

Blokker, Marskramer, Action, Xenos

Groetjes Cindy

5

Als de fondant eenmaal uitgehard is krijg je het niet zo snel gesmolten met hitte, hoor.

Wat me meer verbaasd is dat die dummies voor scholen/kdv's ingespoten worden met lak. Dat is toch brandgevaarlijk spul???

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

smarianne schreef:

Wat voor glaasjes?? Doe je daar de waxinelichtjes in, moet ik dan zo begrijpen??
Heb ik volgens mij nog gezien bij een dummy, of het glas is zo goed verstopt.

Cakes by Petra schreef:

Wat me meer verbaasd is dat die dummies voor scholen/kdv's ingespoten worden met lak. Dat is toch brandgevaarlijk spul???

Is dat zo?? Vervliegt dat ook niet als het eenmaal is uitgehard?
Geen idee, wordt mijn 1e dummy.

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

7

Ook wel zonder maar ik vind m

heb je een linkje met een dummy met glaasjes, ben wel benieuwd hoe dat er dan uitziet.
Misschien wel een idee maar kan er nu niet echt een voorstelling van maken.

9

Nee. Kan het zo snel niet terug vinden. Maar hopen dat iemand dit leest en een voorbeeld wil plaatsen.

10

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=72206

geen glaasjes gebruikt maar gemaakt van marsepein vindt het leuker als glaasjes gebruiken

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

11

Ik heb nog niet gehoord dat de taarten gingen smelten. Maar als je het niet vertrouwd dan maak je toch een lapje fondant wat je uit laat harden en zet daar een waxine lichtje op

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

12

Fondant is gemaakt van suiker en eiwit, volgens mij kan dat alleen smelten als het nat wordt, maar zeker niet door een kaarsje. Dus kwijlende peuters met kleffe handjes zijn een groter probleem voor zo'n taart dan een paar waxinelichtjes.

'Dieting is no piece of cake'

13

Borgje schreef:

Fondant is gemaakt van suiker en eiwit, volgens mij kan dat alleen smelten als het nat wordt, maar zeker niet door een kaarsje. Dus kwijlende peuters met kleffe handjes zijn een groter probleem voor zo'n taart dan een paar waxinelichtjes.

In een warme oven smelt je fondant ook, ik kan het weten na mijn tiara erin te hebben gestopt.:nooo

14 Laatst bewerkt door sharonvb (26-01-2010 23:29)

Wat voor lak gebruiken jullie eigenlijk om de dummie in te spuiten? Gaat dat niet ten koste van de fondant of marsepein vraag ik me af.

15

Claudia Mv 2 schreef:

geen glaasjes gebruikt maar gemaakt van marsepein vindt het leuker als glaasjes gebruiken

maar je kan die glaasjes ook weer net zo goed leuk decoreren...............

16

smarianne schreef:
Claudia Mv 2 schreef:

maar je kan die glaasjes ook weer net zo goed leuk decoreren...............

Ja maar meestel zijn de glaasje hoger dan het kaarsje dt blaast voor de kinderen wat moeilijker en neemt ook meer plaats in beslag.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

Borgje schreef:

Daarom wil ik de taart na uitharden in spuiten met blanke lak.
Dan is het in ieder geval kwijl proof.

Blanke lak heb ik gewoon bij Action gekocht, was een tip van iemand hier op forum.

18

Ik heb voor groep 2 ook een dummie gemaakt met fondant.
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=79814

Deze is nu 5x gebruikt in de klas en geen gesmolten fondant. Heb de taart ook niet ingesproten met lak of zo en gaat nog steeds goed.