1

Onderwerp: Blond Amsterdam en roosjes

Hallo,

Hier weer 2 taartjes van mij. De roosjes taart ging een beetje mis: er zat iets vies in het ei, dus weer naar de winkel gerend om nieuwe eieren te kopen, taartzaag brak, marsepein was te kort en scheurde. En tot overmaat van ramp waren mijn vriend en moeder niet heel enthousiast omdat ze de taart wat rommelig vonden ;(  maar gelukkig vonden mijn oud collega's hem wel lekker en mooi.

http://94.100.116.79/850600001-850650000/850610901-850611000/850610964_5_o_Zh.jpeg

Het taartje voor Blond Amsterdam is voor mijn lieve vriendinnen. Drie maal raden was onze favoriete hobby is.... juist ja shoppen :) Bij mijn dan een gedeelde eerste plek met taarten maken en eten :)

http://94.100.121.175/851900001-851950000/851916501-851916600/851916538_5_ZkcE.jpeg

Als jullie nog tips hebben dan hoor ik het graag :)

Groetjes Pauline

Live, Love, Eat! - www.uitpaulineskeuken.nl

2

Re: Blond Amsterdam en roosjes

Wat een leuke taartjes!
Je zou misschien bij de rozentaart de volgende keer 'de stelen' iets dunner kunnen maken... Verder vind ik het een prima taart! Hoe heb je die roosjes gemaakt?

in mijn dromen maak ik de mooiste taarten...
Ook voor printjes op icing en frosty!

3

Bedankt. Die roosjes heb ik gemaakt via een methode van Carin ook van het forum. Je maakt 6 rondjes met een uitsteker deze leg je overlappen over elkaar heen en dit rol je op, vrij simpel maar wel heel mooi vind ik zelf. Die stelen heb ik met de sugargun gedaan, ik zat al de hele tijd over de dikte te twijfelen, volgende keer toch maar een dunnere gebruiken.

4

zo leuk!

Mijn moeder maakte deze roosjes vroeger al met ons, met sinterklaas van marsepein, leuke herinneringen aan.

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

5

leuk.
de blond a'dam is ook gaaf geworden..
Lang leve de gun he ;-)

Webshop- Workshops Winsum/ Groningen
www.juffrouwtaartshop.nl

6

ik vind m niet rommelig hoor. denk dat ze alleen kale taarten gewend zijn. idd steeltejs iets dunner blonT is ook leuk geworde!

Let them eat cake
http://annettes.tk/

7

Ik vind ze alletwee heel mooi geworden!

Vind ze allebei erg leuk! De kleurtjes van de eerste passen goed bij elkaar en de Blond is altijd geslaagd ;-)

Denk dat je moeder en vriend nog moeten wennen aan je talent :lol:

I'm not bossy, I just have better ideas...

9

Ik vind ze totaal niet rommelig! De 1e lijkt een beetje op een pip taart maar dan met andere kleuren! Ziet er leuk uit! :)

Liever vragen naar de langste weg dan een antwoord dat je stil doet staan.

10

Mooie taarten. Waarmee heb je bij de blondtaart die mooie blauwe rand bovenop gemaakt ?

Mooie taarten!!

Groetjes van Nicole!!

12

Bedankt voor jullie reacties, super leuk om te lezen.

@ yvonne de gun is echt geweldig, goede aankoop ;)
@ mirie die rand heb ik gemaakt met de FMM straight frill cutters nummer 3 uit de webshop, zie randenuitstekers, dit is ook een super goede aankoop geweest

13

Ilovetaart schreef:

@ mirie die rand heb ik gemaakt met de FMM straight frill cutters nummer 3 uit de webshop, zie randenuitstekers, dit is ook een super goede aankoop geweest

Dan word ik helemaal blij, laat ik deze randenuitsteker nu net dit weekend besteld hebben.
Ik had nooit bedacht dat je de slierten dan ook rond kon leggen.
Ik heb nog even zitten kijken, maar kan bij jou niet zien dat de kanten aan elkaar geplakt zijn. Ik ga het zeker ook een keer proberen.

14

ik vind beide taarten erg mooi, maar de blond vind ik echt supermooi!