1

Onderwerp: Het was een hel om deze taart te maken!

Vandaag op kraamvisite geweest en natuurlijk ook een taartje gemaakt om mee te nemen en te geven.
Er is nogal een geschiedenis aan vooraf gegaan.
Ik wilde namelijk het geboorte kaartje namaken, dus dinsdag avond begonnen met het puzzelplaatje. Dat zat allemaal wel aardig mee (niet helemaal geworden zoals ik wou maar ach)
Vrijdagavond taartje bakken, ik kwam eieren te kort, ik was volop aan het knoeien en al dat soort dingen, baalde echt als een stekker. Zaterdagochtend de taart bekleed zodat ik hem alleen nog maar hoefde te versieren. Had de taart op zolder gezet, daar is het koud genoeg en dat scheelde weer plek in de koelkast. Vanochtend de taart willen versieren en toen manlief de taart kwam brengen bleek dat hij dus met zijn schoenen op de taart was gaan staan!!! :shock: En hij had het helemaal niet door gehad wanneer dat was gebeurd :( Ik heb staan janken, al dat werk voor niks, en met nog 3 kwartier te gaan voordat we op kraamvisite gingen kon ik dus niks meer nieuw maken...
Uiteindelijk het gedeelte waar hij op had gestaan er afgesneden, de randen er af gesneden zodat hij weer een beetje in model was , marsepein eraf gehaald en de zijkanten maar afgesmeerd met chocopasta omdat ik geen tijd meer had om botercreme te maken. Nieuwe marsepein uitgerold en opnieuw bekleed, puzzelplaatje erop en de naam van het kindje er op gezet... Pfffff, wat een gedoe en gestress...
Ze waren erg blij met het taartje en hij smaakte ook goed maar man man wat was ik boos!

Na een lang verhaal, Hierbij het resultaat:

http://creataarten.nl/modules/gallery/albums/Geboortetaarten/img/100124041549_24012010917.jpg

Chocoladetaartje gevuld met chocopasta en bbr

May the cakes be ever in your flavor!

2

Re: Het was een hel om deze taart te maken!

hij ziet er alsnog erg leuk uit! is dat nou weer echt een mannen ding, dat je niet voelt waarop je staat. moet tog een beetje glijerig aangevoeld hebben :)

Achteraf weet je meer, dan dat je vooraf wist.

3

Ik vind hem ook erg schattig. Het beertje is super!

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

4

Chapeau hoor!
Ik vind dat je het heel knap hebt opgelost. Uiteindelijk alsnog een heel mooi taartje.

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

5

Die mannen, die mannen!! hihi Uiteindelijk toch een lief, leuk taartje geworden!

in mijn dromen maak ik de mooiste taarten...
Ook voor printjes op icing en frosty!

6

Een superschattig taartje!!! Maar ja, inderdaad wel weer een mannenactie. (Sorry, heren; het is gewoon zo! Wij zijn weer "goed" in die typische vrouwendingen :s.) Maar je hebt dat BEREgoed opgelost.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

7

sorry moest toch even lachen, maar het kan idd nog al eens tegen zitten en dat is voor die gene natuurlijk niet leuk.
Maar ik vind hem toch nog heel leuk geworden hoor!

8

Wat een stress moet dat gegeven hebben! Ik vind dat je het prachtig hebt opgelost!

9

gelukkig paste je puzzelplaatje nog op het overgebleven stuk!

Groetjes, Dorothea.

10

Hoe kan-ie nou op een taart gaan staan?! Hij is iig heel leuk geworden!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

11

mooi hoor! en volgende taart die op zolder  komt te staan eerst in een krat of zo zetten. kan er ook niemand op gaan staan.

12

NACHTMERRIE! NACHTMERRIE! ALERT! ALERT!
Ow wat erg zeg!

Maar je hebt in een korte tijd het toch goed opgelost!

Boosheid al wat afgezakt???

Liever vragen naar de langste weg dan een antwoord dat je stil doet staan.

13

Tjee, wat een verhaal zeg. Kan me helemaal voorstellen dat je verschrikkelijk baalde.
Knap opgelost hoor. Leuk taartje geworden.

14

Ja de boosheid is gelukkig weer afgezakt...
De taart stond op de grond op de zolderkamer, en toen ik hem dat wilde vertellen dacht hij lollig te zijn (zijn broertje was erbij en als mannen met meer dan 1 in een kamer zitten dan is het einde zoek) dus toen ben ik maar weggegaan maar nadat meneer op de zolderkamer was geweest heeft hij mogelijk toch op die taart gestaan... eigenlijk had ik een foto moeten maken maar was op het moment zo boos en zo verdrietig dat ik er geen zin in had op dat moment

maar: bedankt voor de complimentjes ;)

May the cakes be ever in your flavor!

15

niet te geloven! wat een verhaal. knap dat je taartje er alsnog zo uitziet! een schatje...

liefs marieke

16

Niets van de hel te zien ;) Gewoon een schattige taart :)

Mijn website: Presentaart

17

Hoi Hoi

Ik had alleen het begin gezien en dat was al mooi
Ik vind hem toch mooi geworden hoor! Mannen he :-)
O ik heb een hartvorm gevonden hoor heb een hele mooie webwinkel gevonden met heel veel keus

Groetjes Corine

18 Laatst bewerkt door lilo (25-01-2010 10:08)

O joh wat vervelend! Maar gelukkig heb je er nog wat aan kunnen redden! Ik heb ook laatst zoiets gehad. Vast de versierde "dekseltjes" gemaakt voor cupcakes, om ze de volgende dag op de cupcakes te maken. Bewaard in de werkplaats -daar is het altijd lekker koel- met een folietje erover. Kom ik de volgende dag daarbinnen staat de soeppan erbovenop! (bij gebrek aan plek in de koelkast zetten we wel eens een pannetje in de wekplaats dus!) Dat waren dus allemaal Ernies met platte neuzen en ogen! Gelukkig kon ik het nog wel wat opkalefateren, maar je staat even gek te kijken... Maarreh: volgende keer het dus even duidelijk communiceren met je man OF het licht aanlaten! :D

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

19

Wat erg! Maar heel mooi opgelost zeg! Schattig plaatje! Heb je trouwens een foto gemaakt van de taart met schoenafdruk? Er is namelijk ook een heel leuk "oeps" topic voor dit soort dingen....!!

20

Je taart is nog steeds prachtig, afgelopen weekend ook bijna zoiets meegemaakt: ik moest een 30 pers. taart en een stapeltaart maken zaterdag. Om 16.45 uur de vejaardagstaart klaar en snel even naar de Action voor doorzichtig folie om hem in te pakken. Kom ik terug staat de taart in de keuken met een enorme plas eronder. Had mijn 7 jarige dochter naast mijn taart appelsap ingeschonken en alles was om gegaan. Gelukkig net 5 cm naast mijn taart. Ik had mij anders echt geen raad geweten.

Het leven is een feestje, daar hoort natuurlijk taart bij!!!

21

Wat een verhaal!
Het eindresultaat is wel heel mooi geworden!

Het leven is een feest, maar je moet wel zelf de slingers ophangen!