1

Onderwerp: icing spuiten en figuurtjes boetseren

hey, ik ben een nieweling en had wat vraagjes. als ik met icing spuit (zowel met royal icing als met verschillende botercremes) krijg ik bijna altijd zo'n piekje op het moment dat ik mijn spuitzak wegtrek.heb geprobeerd icing iets zachter te maken, maar dan behield het zijn vorm niet. dropflowers lukt mij niet met royal icing omdat ik ofwel een piek erop heb ofwel verliezen ze hun vorm.
heb 1 keer zittend hondje proberen te boetseren, maar fondant te zacht en mijn hondje kreeg alsmaar een dikker achterste toen het te drogen stond(alles zakte naar beneden). moet er tylose bij? hoe en hoeveel? of andere tips?

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

2

Re: icing spuiten en figuurtjes boetseren

Haha, ik heb net na jou een zelfde zoort vraag gesteld! Dus ben zelf ook benieuwd naar het antwoord. Mijn figuurtjes blijven ook niet echt stevig staan!

Sinds begin december 2009 taart addict!

3

dan ga ik ook de antwooreden op jouw vraag in het oog houden, kan ik daar ook van leren.

4

als ik royal icing spuit dan houd ik een zacht schoon en droog kwastje in de buurt. als er dan op het einde een opstaand puntje is, dan deb ik daar even op met het kwastje en de punt verdwijnt.

ik doe altijd gewoon een dotje tylose erdoor heen, ik heb niet echt een specifieke hoeveelheid.

succes.

5

evamaria schreef:

als ik royal icing spuit dan houd ik een zacht schoon en droog kwastje in de buurt. als er dan op het einde een opstaand puntje is, dan deb ik daar even op met het kwastje en de punt verdwijnt.

ik doe altijd gewoon een dotje tylose erdoor heen, ik heb niet echt een specifieke hoeveelheid.

succes.

Dat is echt een handige tip met dat kwastje, zou ik niet aan gedacht hebben. Bedankt, ga het zeker volgende keer qls ik met icing spuit bij de hand houden.