1

Onderwerp: Vraag over stapeltaart

Ik weet niet of ik hier goed zit met deze vraag, maar hoe zet je de taarten op elkaar als je een stapeltaart maakt? Ik zag in de cursus van Teleac dat ze in de onderste taart sate prikkers steken en dan gelijk met de taart de prikkers afknippen en dan de volgende taart erop zetten. Ik vraag me af waarom ze dat zo doen, dan heeft het toch geen houvast aan de taart die er bovenop komt te staan? Want onder de bovenste taart zit toch een kartonnen taartbodem? Gaat het geheel dan toch niet schuiven?
Ben ik nou zo suffig of is er een simpele verklaring?

2

Re: Vraag over stapeltaart

Hey Anja,

Je moet zorgen dat beide taarten (bekleed en al op) kartonnetjes staan, dan zet je in de onderste laag een aantal rietjes die je afknipt net ter hoogte van de taart, dan zet je de bovenste taart erop en een randje erom, die zorgt dat de beide taarten niet verschuiven en voila, je stapel is compleet!

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

Hoi,

Je kunt in plaats van rietjes ook chocoladesticks gebruiken, is ook lekker!

4

Knip je die chocosticks ook af?

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

Almie schreef:

Knip je die chocosticks ook af?

weet niet hoe hoog die sticks zijn, maar wat je ook gebruikt, het moet de zelfde hoogte hebben, als je bekleedde taart

verder heeft de techniek van stapelen natuurlijk weinig met bakken&vullen te maken, bij mij komen ze ten minste niet gestapeld en al uit de oven :D

[move] ---> taartdecoratie algemeen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

Je zorgt er in ieder geval voor dat ze niet boven de taart uitsteken, anders is het hele effect uiteraard weg. Hoe je ze op maat wilt krijgen, dat mag je zelf bepalen.

7

haha! het heeft idd weinig met vakken&vullen te maken :)

Komt het ook wel eens voor dat de chocosticks eigenlijk te klein zijn voor je taart? (Dat je kapsel hoger is dan de chocosticks?) Of zijn de meeste chocosticks zodanig lang dat ze bijna altijd hoger zijn dan je kapsel?

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

8

joynme schreef:

Hey Anja,

Je moet zorgen dat beide taarten (bekleed en al op) kartonnetjes staan, dan zet je in de onderste laag een aantal rietjes die je afknipt net ter hoogte van de taart, dan zet je de bovenste taart erop en een randje erom, die zorgt dat de beide taarten niet verschuiven en voila, je stapel is compleet!

Hoezo met een rondje erom, sorry hoor, maar ik snap er niks van. Stom he?

Hoi,

Je moet eens op youtube kijken, daar leer je heel erg veel van taart maken.
Je kunt bijv. zoeken op decorating cake, dan kom je vanzelf een filmpje van taarten stapelen tegen als je in het menu klikt.

10

saskiahuisman schreef:

Hoi,

Je moet eens op youtube kijken, daar leer je heel erg veel van taart maken.
Je kunt bijv. zoeken op decorating cake, dan kom je vanzelf een filmpje van taarten stapelen tegen als je in het menu klikt.

Ik zal daar eens kijken. Bedankt Saskia.