1

Onderwerp: Het is dat ik niet mag vloeken, maar anders.........

Vandaag is onze dochter jarig en viert haar aller-eerste verjaardag! Dus een taart; met Nijntje.
Nijntje was goed gelukt. Het kapsel was goed gelukt; dus piece of cake, toch!
NOT!!
Bij het vullen ging er iets mis. Ik denk dat ik de bovenste vulling aan de zijkanten hoger heb gevuld dan aan de binnenkant. Want toen ik de bovenste laag erop legde, zakte het al wat in. En toen het fondant erop ging, zag je het geheel zakken......
Met een grote luchtbel erin!! GRRRRRRRRR
Gelukkig was hij voor onszelf en na een nachtje in de koelkast (er zat slagroom in) zijn de luchtbellen wat weggetrokken.
Maar ik baalde wel...........
Hier het resultaat

http://i49.tinypic.com/nq2s10.jpg

Liefde is bovenal......jezelf wegschenken!

2

Re: Het is dat ik niet mag vloeken, maar anders.........

En toch is het een leuke taart geworden!! Gefeliciteerd met je dochter!

Bijzondere momenten verdienen bijzondere taarten.
www.sunnycakes.nl   Groetjes, Nicky

3

Gefeliciteerd met je dochter!
Ik kan het me voorstellen maar het resultaat is toch wel erg mooi hoor!

4

ondanks je tegenslagen is het toch een hele leuke taart geworden.

Voor het "luchtbel probleem": je kan met een schoon naaldje in de luchtbel prikken en dan de lucht er voorzichtig uit "duwen" (glad smootheren met hand of smoother)

voor het ongelijk vullen kan je verschillende manieren gebruiken om dat tegen te gaan: je vulling dmv een spuitzak aanbrengen of (zo doe ik het de laatste tijd) een verstelbare bakring gebruiken om te vullen. Je biscuit doorsnijden en de bodem in de bakring leggen, vulling erop, biscuit er op, vulling, biscuit en vulling en dan de bovenste laag biscuit erop. Een glazen snijplank (speciaal hiervoor aangeschaft) evt verzwaard erop en dan even de koelkast in om op te stijven. Bakring verwijderen, afsmeren en weer de koelkast in. Dan pas bekleden en je hebt een strakke taart zonder vullingen die een eigen leven gaan leiden ;)

5 Laatst bewerkt door Olga'74 (23-01-2010 21:20)

Nathalie schreef:

ondanks je tegenslagen is het toch een hele leuke taart geworden.

Voor het "luchtbel probleem": je kan met een schoon naaldje in de luchtbel prikken en dan de lucht er voorzichtig uit "duwen" (glad smootheren met hand of smoother)

voor het ongelijk vullen kan je verschillende manieren gebruiken om dat tegen te gaan: je vulling dmv een spuitzak aanbrengen of (zo doe ik het de laatste tijd) een verstelbare bakring gebruiken om te vullen. Je biscuit doorsnijden en de bodem in de bakring leggen, vulling erop, biscuit er op, vulling, biscuit en vulling en dan de bovenste laag biscuit erop. Een glazen snijplank (speciaal hiervoor aangeschaft) evt verzwaard erop en dan even de koelkast in om op te stijven. Bakring verwijderen, afsmeren en weer de koelkast in. Dan pas bekleden en je hebt een strakke taart zonder vullingen die een eigen leven gaan leiden ;)

leuke taart

@ nathalie: denkt dat je bijna geen nieuwe tips meer tegen kan komen na een tijdje.... maar dit is inderdaad een goed idee. thanks fijn dat ik dit mocht lezen!

6

Olga'74 schreef:

leuke taart

@ nathalie: denkt dat je bijna geen nieuwe tips meer tegen kan komen na een tijdje.... maar dit is inderdaad een goed idee. thanks fijn dat ik dit mocht lezen!

ik zag dit op een Duits televisieprogramma en daar deden ze dat met de slagroom-cr

7

Soms is een goed idee zo simpel!!
Hartelijk dank Nathalie.
Ga het ook zo eens proberen.

8

Idd Nathalie, bedankt voor de tip en zo makkelijk eigenlijk. Ik heb er zelfs alles al voor in huis!! Ga het volgende week zeker proberen! DANK.......

Liefde is bovenal......jezelf wegschenken!