1

Onderwerp: marsmousse word niet dik!!

Ik heb vanmiddag marsmousse gemaakt, vlgs het recept van de toblerone mousse, dus 450 cc slagroom heet laten worden in een pannetje.
Was goed heet heeft niet gekookt.
Daar 450 gram marsrepen doorheen laten smelten.
Dit in de koelkast helemaal koud laten worden.
Nu probeer ik met de mixer de mousse op te kloppen, maar het blijft even dun.
Doe ik iets verkeerd?
Zit er iets in de mars waardoor de mousse niet dik kan worden?
Kan ik nu behalve weggooien en opnieuw beginnen nog iets doen om de mousse te redden?
De smaak is overigens heeeeeeeeeeerlijk..........!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2

Re: marsmousse word niet dik!!

probeer wat klopfix erdoor te mixen, dan zou het steviger moeten worden...

3

Misschien ligt het eraan dat je 450 cc slagroom hebt gebruikt. Toen ik meer dan de normale hoeveelheid stijf probeerde te kloppen lukte mij dat ook niet; sterker nog, het begon te schiften. Probeer het gewoon eens met 250ml.

Groetjes Sharon.

4

sharonvb schreef:

Misschien ligt het eraan dat je 450 cc slagroom hebt gebruikt. Toen ik meer dan de normale hoeveelheid stijf probeerde te kloppen lukte mij dat ook niet; sterker nog, het begon te schiften. Probeer het gewoon eens met 250ml.

Groetjes Sharon.

Had jij het ook met mars gedaan of een ander soort chocolade?

5

Ik doe er altijd zowiezo klopfix doorheen ,op elke 250gr 1 zakje, zou bij jouw hoeveelheid er dus 2 gebruiken

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

6

Johanna schreef:
sharonvb schreef:

Groetjes Sharon.

Had jij het ook met mars gedaan of een ander soort chocolade?

Ik had het met noga gedaan.

7

Ik heb het met 250ml slagroom gedaan en 5 marsen.
Zakje klopfix er door en ik heb heerlijke mars mousse :)

Groetjes Melanie

8

Ik heb de de mousse (was dus geen mousse wilde worden) nog 1 dag gewoon in de koelkast laten staan. De volgende dag zonder toevoegingen nogmaals geprobeerd op te kloppen, en wonder boven wonder, het werd een prachtige stevige mousse!

Bedankt voor jullie reacties, als het niet was gelukt had ik zeker te tip van klopfix geprobeerd, maar was gelukkig niet nodig.