Onderwerp: HELP! taart mislukt
Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem anders dan overbakken, nieuwe taart maken
Ik heb bonbonblocvulling gemaakt en die druipt gewoon mijn taart uit net als de bananenkwark (2e laag)
HELPPPPPPPPPPPPPPPPP
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » HELP! taart mislukt
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem anders dan overbakken, nieuwe taart maken
Ik heb bonbonblocvulling gemaakt en die druipt gewoon mijn taart uit net als de bananenkwark (2e laag)
HELPPPPPPPPPPPPPPPPP
Heb je dijkjes gespoten van botercreme?
Was de bonbonblocvulling wel goed stevig voordat hij de taart opging?
Staat de taart te warm? Misschien in de koelkast zetten?
De bonbonbloc vulling moet zo stijf zijn dat ie er echt niet uit kan druipen, dus die is niet goed lijkt mij...... en ff opnieuw maken lukt niet, hij moet echt een nachtje opstijven in de koelkast (mijn ervaring).
Ik weet het niet, ik zou het opnieuw proberen iig. Dan maar zonder bbb als hij vandaag klaar moet zijn...
De taart was nog te warm en idd was de bbbvulling niet stevig genoeg, bleef mixen maar hij werd niet steviger toen heb ik hem erop gesmeerd. Heb de taart een half uur in de koelkast gezet hoop niet dat mijn taart nu heel droog is, maar ja, het druipt er niet meer uit gelukkig.
De bonbonbloc vulling moet zo stijf zijn dat ie er echt niet uit kan druipen, dus die is niet goed lijkt mij...... en ff opnieuw maken lukt niet, hij moet echt een nachtje opstijven in de koelkast (mijn ervaring).
Ik weet het niet, ik zou het opnieuw proberen iig. Dan maar zonder bbb als hij vandaag klaar moet zijn...
je bedoelt als je de bbbvulling gemaakt hebt moet ie dan 1 nachtje opstijven? want dat stond niet in het recept hier. nou dan weet ik dat voor de volgende keer, wel jammer dat het recept niet volledig was dan.
Verderop staat er dat je hem goed koud moet laten worden, tis even zoeken naar hoekoud en hoelang in de koelkast. Ik doe dus een nachtje, maar je ziet het al aan de slagroom met bbb, hij wordt veel stroperiger. En dan klopfix erdoor mixen en het is zo stijf als mouse.
ik heb de bonbonbloc vulling in de vriezer gezet tot ie echt goed koud was. Uurtje of 2? tussendoor wezen kijken en doorroeren. dan wordt ie 'egaal' koud.
ik denk dat ik dat met die klopfix ook niet goed gedaan heb. ik heb nl. het zakje in de bbbvulling gegooid en toen ben ik alles gaan mixen. misschien werd het daarom ook wel niet stevig. nou heb ik slagroom geklopt om af te smeren en eerst een beetje geklopt tot ie niet zo 'waterig' meer was en toen beetje bij beetje de klopfix erdoor gedaan. nou het is een rampentaart geworden. ga zo de foto's erop gooien. fondant was ook een ramp. letters waren een ramp. Totale mislukking helaas.
oefening baart kunst
En ik gooi klopfix er altijd
misschien begrijp ik het verkeerd, maar heb je nu afgesmeerd met slagroom? Dat zou ik niet doen, want daar gaat je fondant ook van smelten. Dat heeft hetzelfde effect als dat de vulling eruit loopt. Ben wel benieuwd naar je taart
misschien begrijp ik het verkeerd, maar heb je nu afgesmeerd met slagroom? Dat zou ik niet doen, want daar gaat je fondant ook van smelten. Dat heeft hetzelfde effect als dat de vulling eruit loopt. Ben wel benieuwd naar je taart
Ik heb mijn buurvrouw al opgebeld of ze hem straks wil komen halen hahahaha, ik wil snel van die taart af voordat ie morgen helemaal gesmolten is!!!!!!!!!!!
Nou ik hoop het niet!
mijn taart staat op in de rubriek taartenparade. spirituele rampentaart hahaha.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » HELP! taart mislukt