1

Onderwerp: Hoe lang maximaal buiten de koelkast om te decoreren

Ik heb het hele forum al afgespeurd maar kan niet echt een antwoord op mijn vraag vinden. Ik weet inmiddels welke vullingen in de koelkast moeten.

Maar ik weet niet hoe lang een taart met bijv. zwitserse room maximaal buiten de koeling mag. Als ik een taart maak en gevuld heb, smeer ik hem af met bc 1:1. Dan gaat hij even terug in de koelkast om stijf te worden.

Maar het decoreren doe ik aan de eettafel in de woonkamer. Meestal maak ik decoraties al van te voren is het een kwestie van plakken. Maar als ik bijvoorbeeld stipjes ga maken ben je wel even bezig en ik vroeg me af of de vulling dan zijn houdbaarheid verliest.

Kortom: wat is de maximale tijd dat een taart met een koelkast vulling buiten de koelkast mag staan?

Bedankt alvast voor jullie tips.

Groetjes Pauline

Live, Love, Eat! - www.uitpaulineskeuken.nl

Re: Hoe lang maximaal buiten de koelkast om te decoreren

Hoi,

Volgens mij moet dat wel minimaal een 1/2 uurtje kunnen, mits je deze op een niet warme plek zet. Ik merk altijd dat een vulling met zuivelproducten wel minimaal 1 uur buiten de koelkast kan, dus volgens mij kan het ook iets langer dan een 1/2 uur.
Je kunt uiteraard zelf je taart in de gaten houden of deze gaat smelten, dus mocht je taart deze verschijnselen gaan vertonen, dan kun je de taart alsnog snel in de koelkast terug zetten, waarna je later weer verder kunt gaan (als je taart is bijgekomen).

bedankt voor je report pauline :)

ik twijfel ook een beetje, vind hem wel in TD algemeen passen, daar staan ten slotte de vries-vragen ook

[move]--> TD algemeen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Een half uur voordat de taart gegeten wordt haal je deze meestal uit de koeling. Moet dus kunnen..