1

Onderwerp: Niet te zoet..... :S

Moet voor komend weekend een meptaartje maken voor bij de grote taart. Vraag was of ik het niet te zoet wilde maken. Er is geen sprake van een allergie of zo, ze wilde gewoon niet te veel suiker bij een kind van 1 naar binnenduwen...kan ik inkomen...
Maaaaaarrrr.....wat gaan we over het taartje heendoen??? Misschien dun laagje fondant, kunnen ze altijd nog eraf trekken?? Of slagroom zonder suiker....vind ik niet mooi...wie o wie heeft een idee!!!???

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

2

Re: Niet te zoet..... :S

Als je 'm maakt van biscuit en als vulling iets van slagroom en tot stroop gekookt diksap, dan is de taart zelf iig al behoorlijk aan de light kant.
Ik zou er dan wel fondant overheen doen, dan halen ze dat er maar af als ze het teveel suiker vinden. Met slagroom kun je toch geen leuk meptaartje maken???

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

3

ik zou zeggen gewoon een laagje jam er tussen en niet te zoete botercreme maken en gewoon marsepein/fondant er over. biscuit valt wel mee qua zoet en verder is het kind toch jarig? en de meeste 1 jarigen spelen/kliederen/... en eten hooguit 3 happen. simpel maar mooi taartje maken.

4

een lekkere bavarois met vlaaivulling is niet te zoet van smaak en citroenkwark met lemoncurd is ook lekker fris. Zou er gewoon een frisse vulling in doen als ik jou was en hoeveel eet een kind van 1 nou uberhaupt :think:
En anders halva jam. Ben het met olga eens

5

Nou...het vullen is niet het probleem.....waar werk ik mee af??? Moeder wilde ook niet te veel slagroom???? Misschien gewoon fondant erover en dan maar zeggen dat ze het voor gebruik eraf halen :D

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

6

Monchou/ mascarpone opkloppen met een klein beetje suiker of jam?
Dan er tegen aan plamuren dat je zon robuust,piekerig laagje krijgt. Niet te zoet en wel erg lekker... Alleen waarschijnlijk niet superstrak.

Maar volgens mij moet dat ook wel redelijk strak af te smeren zijn als je het goed losklopt.

7

Is het idee van een 'mepper' niet dat ze erin kunnen meppen? Lekker plakkerig worden..
Ik weet niet wat je voor taart erbij maakt, maar kun je niet inderdaad

Groetjes en succes met 'taarten'! Kim