Onderwerp: hema bakblikje 16 cm
Heeft iemand ervaring met het hema bakblikje van 16 of 16,5 cm. Heb hem zojuist gezien en vind het een lief klein blikje maar de rand is zo heel laag.. Kan ik dit gewoon verhogen met bakpapier?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » hema bakblikje 16 cm
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Heeft iemand ervaring met het hema bakblikje van 16 of 16,5 cm. Heb hem zojuist gezien en vind het een lief klein blikje maar de rand is zo heel laag.. Kan ik dit gewoon verhogen met bakpapier?
Ik heb hem ook en hij werkt prima. Inderdaad de rand verhogen met bakpapier
Bedankt. En hoeveel mix en eieren en water gebruik je dan?
ik zou zeggen 2 eieren en de rest dus in verhouding...
Wel echt zorgen dat er geen kreukels in je bakpapier zitten en dat eventuele losse stukken bakpapier op elkaar aansluiten, anders loopt het beslag eruit
idd goed verhogen met bakpapier en je hebt een lief klein taartje.
En ook onderop bakapier leggen want bij mij bakt dat kreng altijd aan...
Ben echt nog een leek hoor maar hoe maken jullie het bakpapier dan vast? kan dat gewoon met plakband?
zoals op dit plaatje van keetie, (how to te vinden in how to rubriek)
invetten met boter/bakspray dan bakpapier ertegen aan
Werkt prima! Heb hem ook. Mooi maatje voor een taartje voor ongeveer 8-10 personen.
Ik heb er 2! Kan ook, gewoon bovenop elkaar stapelen hahha
ik heb 'm ook. bakpapier op maat maken en met vet vastzetten en als door de krul in het bakpapier ie steeds loskrult dan niet ik 'm aan de bovenkant vast. ik vul hem tot het randje van het bakblik en dan wordt ie mooi hoog. hoeveelheid voor 16/18cm.
ik heb 'm ook. bakpapier op maat maken en met vet vastzetten en als door de krul in het bakpapier ie steeds loskrult dan niet ik 'm aan de bovenkant vast.
zo doe ik het ook !
Ik heb m ook, handig maatje om bv weg te geven. Hoog m ook op met bakpapier
Super maatje maar inderdaad ook een bakpapiertje op de bodem doen. Die van mij kwam nu net helemaal gehavend uit de vorm vandaan :-( Tip te laat gelezen.
Je bodem onder een groter stuk bakpapier leggen, je bakring op je bodem zetten (zoals je dat normaal ook doet), vastmaken en voila, je bakpapier zit tussen de ring en bodem vast.
Niks knippen en plakken, super handig en super strak !!!
zoals op dit plaatje van keetie, (how to te vinden in how to rubriek)
http://www.keetie.com/ci_6812821/thumb_7396243.jpginvetten met boter/bakspray dan bakpapier ertegen aan
Ik kan die how to echt niet vinden, zit ik nou met mijn neus te kijken?!
Wie heeft voor mij een link?
http://www.keetie.com/pageID_6812821.html
hier zie je ook een link naar een youtube filmpje
Ik spuit de onderkant gewoon in en hij is tot nu toe elke keer goed gelukt (nu 3 keer gemaakt) steeds als ik mijn taartje eruit haal staat er Hema op de onderkant.
bij mij bakt hij nooit aan, ik verhoog de zijkant met bakpapier (die plakt op de boter aan de zijkant )
Ik heb er 2, is erg handig !
Met een lekkere vulling ertussen heb je een mooi klein hoog taartje !
steeds als ik mijn taartje eruit haal staat er Hema op de onderkant.
Dat heb ik ook...
Hebben jullie toevallig ook dat kinderbakblikje van 12 cm?
Ik heb dat kinderbakblikje ook, ik maak daar meppertjes van. Als ik een taart bak, bak ik daarin een kleine voor mijn dochter. Die is ook verslaafd aan het raken.
Wat is een meppertje????
En hoeveel mix en ei en water doe je dan in dat bakblikje? Uiteraard ook de rand verhogen neem ik aan.
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » hema bakblikje 16 cm