1

Onderwerp: boetseerwerk met cakeje erin?? hellup

mijn boetseer-piraatje heeft origineel gezien een lijfje van brownie. nou wilde ik t lijfje helemaal van fondant maken, maar zijn lijfje is 5 cm doorsnede en 5 cm hoog. zijn hoofd is een bal van 4.5 cm doorsnede.

de bedoeling is dat ie op een bootje (van biscuit) komt en die komt dan weer op een ronde taart. Als ik m helemaal van fondant/marsepein maak, wordt ie dan niet veel te zwaar? Met n cakeje erin kan ik m niet vantevoren maken (wil m dit weekend maken en hij is voor de 30ste) maar waarschijnlijk wordt ie toch niet gegeten...

ik zie hier altijd van die prachtige boetseersels op de rand van een taart zitten, hoe zorg je dat ie niet inzakt door het gewicht? deuvel eronder???

pfff hellup
tips please??? weet ik eindelijk w

Re: boetseerwerk met cakeje erin?? hellup

Gonnytje schreef:

deuvel eronder???

Ja :Y eventueel op de deuvel een piepklein kartonnetje, mocht je bang zijn dat de deuvel door je boetseersel gaat prikken

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

en dan dus 'gewoon' helemaal van marsepein/fondant?

ja hoor dat kan. Zeker als jij voorwerk wil doen.

ik heb het ook wel eens met een cakeje erin gedaan, ivm met een te grote brok marsepein. Dat ging verder prima, maar dat kon wel pas vlak van te voren.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

hij is af!!!
ik heb een kegel gemaakt van alu-folie (was bang dat ie toch te zwaar zou worden) en toen eerst bekleed met een dikke laag fondant en daarover gewoon bekleed zoals ie moest volgens mijn instructies :-)  hij is gaaf en staat te drogen nu.

@tipsytaartje; thxxxx