1

Onderwerp: letters en randen

ik  heb twee letterliniaals gekocht en 3 soort liniaaltjes waar je een kantrand mee kan maken.nu mijn vraag,ik ben al even aan het proberen geweest maar ik krijg met geen mogelijkheid de letters en de kant rand er heel uit heb al geprobeerd de liniaal met poedersuiker te bestrooien maar dat ging ook niet goed.
heeft iemand  alsjeblieft wat advies voor mij aangezien ik morgen een taart mee zou nemen naar een collega waar we op visite gaan ,en op papier had ik iets moois gemaakt maar nu nog in het echt.
groetjes van een nog steed beginneling yvonne

Re: letters en randen

dit gaat toch echt over decoreren, dus...
[move] ----> decoreren!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Wat je zou kunnen proberen is de fondant heel dun uitrollen en dan even laten aandrogen...omdraaien en de andere kant ook even droog laten worden en dan de letter indrukken die je nodig hebt.
De lineaal een beetje op en neer schuiven zodat de letter in de lineaal zit. als je nu een mep op de tafel geeft met de lineaal komt de letter er zo uit.

de randjes werken ook beter als je de fondant een beetje laat aandrogen, maar niet te lang want dan breekt ie als je m om de taart wil doen.

succes!
groetjes dorien

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl

4

Over de fondant huishoudfolie leggen en daarop het liniaaltje drukken. Ik doe het zo met mijn lettertappits nadat ik deze tip op dit forum had gelezen. Geen frustratie meer en mijn tappits blijven schoon!

5 Laatst bewerkt door Johanna (21-01-2010 21:47)

jufdorien schreef:

Wat je zou kunnen proberen is de fondant heel dun uitrollen en dan even laten aandrogen...omdraaien en de andere kant ook even droog laten worden en dan de letter indrukken die je nodig hebt.
De lineaal een beetje op en neer schuiven zodat de letter in de lineaal zit. als je nu een mep op de tafel geeft met de lineaal komt de letter er zo uit.

de randjes werken ook beter als je de fondant een beetje laat aandrogen, maar niet te lang want dan breekt ie als je m om de taart wil doen.

succes!
groetjes dorien

Zo doe ik het ook, werkt prima!
Dan vervormen de letters ook niet meer zo als ze uit de vorm komen.

6

ik spuit mijn lineaaltje iets in met bakspray, werkt ook!

7

gaat je fondant dan niet enorm glimmen?

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl

8

bedankt voor de tips, ik heb net  de tip met het wat laten drogen van de fondant uitgeprobeerd en de letters gingen er inderdaad beter uit , wel moest  ik nog flink tikken ermee daardoor moest ik sommige letters een paar maal doen door dat ze hele dunne randjes hebben(schuine letters)en de dunner deeltjes dan wel eens afbraken.ik ga zo nog even de tip met de folie uitproberen mochten er nog meer goeie ideen zijn ik hou me eigen aanbevolen.
dank jullie wel.
p.s. uitgedroogde fondant is nog goed te krijgen????

9

Voor de letters kan jehet ook zo doen
http://www.youtube.com/watch?v=IfuxL2PqoVA