1

Onderwerp: 2 kleuren marsepein tegen of op elkaar

Ik wil een taartje bekleden met 2 kleuren marsepein.
Kan ik dat het beste tegen elkaar aanleggen (puzzelen, maar is niet zo'n moeilijke vorm)
of over elkaar heen leggen, dus eerst een kleur en dan in een vorm de andere kleur.
Beetje moeilijk uit te leggen (en daarbij ben ik nog echt een leek, haha). Het is een soort v-vorm.

Groetjes Marieke

Re: 2 kleuren marsepein tegen of op elkaar

dit is voor als je half ene kleur half andere kleur, maar als jij een V wilt rollen, kan dat ook ;)

beiden kleuren apart uitrollen, ietsie dikker laten dan normaal
dan beiden kleuren 1 rechte kant afsnijden, zodat je ze tegen elkaar aan kunt leggen. Dan weer rollen, met die lijn mee en voila

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Ok, met het rollen plak je ze dan als het ware tegen elkaar aan.
Begrijp ik het dan goed?

als je de juiste  vorm hebt gesneden leg je ze tegen elkaar aan. Maar normaal is dat dus 1 rechte lijn, bij 2 kleuren dus, en nu lopen 2 lijnen taps toe... toch?? begin nu te twijfelen of die lijnen dan wel mooi blijven....  ik weet alleen niet een andere manier om het in 1 maal te bekleden.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Ik zal even uitleggen wat ik wil gaan maken, dat is misschien makkelijker
(al ga ik het mezelf denk ik niet makkelijk maken met die taart)
Mijn vriend is helemaal gek van Volkswagens en nu wil ik zo'n T1 busje gaan maken (zo'n oud flower power busje maar dan zonder de flowers)
Die zijn meestal wit met een andere kleur (ik wil de voorkant maken in 2D, dus gewoon plat). Zo'n v-vorm aan de voorkant met de 2 koplampen, knipperlichtjes en het logo van VW.

ff een plaatje is makkelijker bedenk ik me net:
http://img264.imageshack.us/img264/9484/17588262.jpg

6

in dit geval zou ik er voor kiezen om de lagen iets over elkaar heen te leggen maar ik ben nog niet zo erg ervaren. Ik zou het als volgt doen.
1.van een stuk bakpapier een mal maken van het witte deel.
2.witte fondant of marsepein uitrollen en met behulp van de mal de v vorm snijden  (eventueel afdekken om uitdrogen te voorkomen).
3.de mal op je afgesmeerde en goed gekoelde taart leggen.
4.de rest van de taart bekleden met de gekleurde fondant of marsepein tot iets over de rand van de mal.
5.de mal voorzichtig weg halen en de fondant of marsepein langs de v rand iets afvlakken.
6.de witte fondant of marsepein op de taart leggen en ook deze eventueel langs de v rand afvlakken.
7.afwerken met een grijze of zilveren strip.

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.