1

Onderwerp: cupcakes voor het eerst maken

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om dit weekend voor het eerst cupcakes te maken. Ik wil ze gaan bedekken met ganache. Nu heb ik de ganache al gemaakt en in de koelkast gezet. Natuurlijk is dit hartstikke hard geworden. Een beetje een domme vraag: maar kan ik dit gewoon in de magnetron weer opwarmen?

In het boekje wat ik heb staat dat als de cupcakes klaar zijn en besmeert zijn met ganache, ze een nacht moeten rusten. Kan dit ook sneller?

Heeft er verder iemand nog tips voor een beginner? Vooral met betrekking tot het kleuren van de fondant en het plat krijgen van de cupcakes?

Groetjes Dorien

2

Re: cupcakes voor het eerst maken

Met ganache bedoel je slagroom en gesmolten chocola? Want dat zou je normaal gesproken gewoon nog moeten kunnen opkloppen met de mixer, ik heb nog nooit gehad dat dit hard werd.

Ik weet niet zeker wat je met ganache bedoelt, aangezien je het volgens het boek een dag moet laten rusten en je het later weer over fondant hebt?

Groetjes Laura!

Als je cupcakes platter wilt hebben,kun je er na het bakken even een zware snij/broodplank op leggen,dan worden ze mooi vlak.Je kunt fondant gewoon kleuren met kleurstof in elke kleur die je maar wilt!
Dat van dat ganache weet ik zo ook niet, dat hoort niet echt hard te worden!!
Succes verder!
Groetjes Darlene

4

Ik ga proberen het weer op te kloppen met de mixer! En ik bedoelde gewoon ganache, maar wist ook niet precies hoe ik het moet doen met fondant. Nou, ja ga het gewoon proberen. Bedankt in ieder geval!!!!

Groetjes Dorien