1

Onderwerp: Bloemenplungers schoonmaken

Ik ben helemaal blij met mn nieuwe bloemen uitstekertjes, maar k kwam gister, nadat ik enthousiast heb zitten uitsteken erachter dat ik geen idee heb hoe ik ze schoon kan maken. K durf ze niet te ontleden want ben bang dat ik kapot trek.

Onder andere deze heb ik

Waarschijnlijk een erg domme vraag XD maar k heb echt geen idee hoe ik het netjes schoonkrijg, ook kleinere vormpjes heb ik

2

Re: Bloemenplungers schoonmaken

Ik leg ze altijd in heet water/sopje en laat ze even weken. De meeste marsepein/fondant is er dan wel af. Mocht er nog wat zitten, dan pulk ik dat ertussen uit.

Je moet ze wel goed laten drogen, anders gaat het veertje misschien roesten.
Ik leg ze op een theedoek op de verwarming te drogen.

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

3

Ik heb best veel plunger cutters en die hebben bijna allemaal geen veertje. Alleen de hele kleine. Wel vreemd bedenk ik me nu.

Maar ik laat ze ook altijd weken in een sopje. Daarna goed schoonborstelen en laten drogen. Die zonder veer kun je prima uit elkaar halen overigens.

4

Die met veer kun je ook uit elkaar halen hoor, Ik zou het veertje niet in het water doen. Als je ze uit elkaar haalt, doe het veertje dan meteen in een bakje, want die ben je zo kwijt. En alles goed laten drogen voordat je het weer in elkaar zet.

Groetjes, Elly

5

Even goed afspoelen na het soppen zodat er geen zeepsop opdroogt ;) Maar dat had je vast al zelf bedacht.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

6

Thanks allemaal! :) Het is inmiddels gelukt. HEb het veertje er niet uitgehaald omdat ik bang ben dat ik het plungertje kapot trek Maar ik zou ze dus gewoon open kunnen trekken?

7

Ik had ook al gelezen dat ze uit elkaar kunnen. Nou, ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar hoor. Ik ben ook bang dat ik ze stuk trek. Dan maar weken...

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

8

Chibi schreef:

Thanks allemaal! :) Het is inmiddels gelukt. HEb het veertje er niet uitgehaald omdat ik bang ben dat ik het plungertje kapot trek Maar ik zou ze dus gewoon open kunnen trekken?

Ja hoor, gewoon het dopje eraf trekken.

Groetjes, Elly

ehh ik haal ze uit elkaar en gaan dan bij mij de vaatwasser in :shhh:

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

10

Ik heb ooit een van mijn plungers uit elkaar gehaald om schoon te maken, maar ik krijg hem nu niet meer goed in elkaar. Iedere keer wanneer ik een bloemetje uitsteek en ik laat het knopje los springt hij eraf en het veertje springt eruit.
Ik haal ze dus niet meer uit elkaar!!! Ik ga met een hard borsteltje goed erlangs.

11

Ellen1308 schreef:

Ik heb ooit een van mijn plungers uit elkaar gehaald om schoon te maken, maar ik krijg hem nu niet meer goed in elkaar. Iedere keer wanneer ik een bloemetje uitsteek en ik laat het knopje los springt hij eraf en het veertje springt eruit.
Ik haal ze dus niet meer uit elkaar!!! Ik ga met een hard borsteltje goed erlangs.

Inderdaad, d

Groetjes Kaatje2     Geniet van & met elkaar!

12

Claudia Mv 2 schreef:

ehh ik haal ze uit elkaar en gaan dan bij mij de vaatwasser in :shhh:

ik ook hoor :) alle kleine onderdeeltjes doe ik in een los bakje waar je normaal de spenen van de fles en fopspenen in doet om in de vaatwasser te doen :) zo raak ik ook niks kwijt!