1

Onderwerp: Mijn taarten smaken met fondant altijd hetzelfde

Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw hier en heb al wel een aantal taarten bekleed met Fondant. Maar ik heb het idee dat al mijn taarten hetzelfde smaken, oftewel dat de fondant te overheersend is. Hebben jullie daar nog een tip voor?

Moet ik misschien eens frosting proberen om mijn taart af te smeren (al weet ik niet precies hoe dat moet)?

Ik hoor het graag van jullie.

Groetjes,
Irma

Re: Mijn taarten smaken met fondant altijd hetzelfde

Ik vond dat in het begin ook wel, maar ik doe er nu meer vulling in.
Vaak ipv eerst 2 lagen, nu 3 lagen. Of 2 dikkere lagen, maar dan vind ik het weer moeilijker strak te krijgen.
Meer vulling vind ik wel een heel verschil maken.

Of misschien is je laag fondant te dik??

If live gives you lemons, make lemonade!

3

Probeer anders ook eens een combinatie van marsepein en fondant, bijvoorbeeld half half, ook lekker!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

4

of mssn is jou fondant gewoon te dik uitgerold.  anders ja meer vulling.. en verschillende vullingen probeeren ;)

5

Ik heb niet het idee dat mijn fondant te dik is, als ik hem dunner maak dan denk ik dat hij gaat scheuren. Maar ik zal eens proberen met meer vulling. En ik heb nu fondant besteld met een chocolade en vanille smaakje misschien dat dat ook scheelt.

Bedankt voor jullie antwoorden in ieder geval.

6

misschien eens een andere vulling uitproberen?
aan gewone botercreme bijvoorbeeld zit niet zoveel smaak.
maar als je er een flinke lepel citroen/mokka/mandarijn/... doorheen gooit van patidess wordt het opeens een heel ander smaakje!

7

hoi,
de fondant met vanillesmaak is wel een aanrader, bij mij zijn ze daar erg over te spreken. en ik heb gemerkt dat als ik die fondant met cacao kleur, er ook veel meer een chocoladesmaak aan komt en dat is ook erg lekker! is dat suikersmaakje minder overheersend..
groetjes, yvonne

8

Ik ga het allemaal een keer proberen, heb al bananensmaak gekocht van patidess dus dat gaan we zeker proberen. Maar kun je ook cacao door de fondant doen? Wordt dat niet korrelig?

groetjes, Irma

9

Je kunt ook smaakstof aan fondant toevoegen. HEb het zelf nog nooit gedaan. Wel cacao en dat gaat prima.

Groeten van Nicole

10

Hoorde van het weekend dat een druppeltje lorann oil voldoende is om een smaakje aan je fondant te geven. Verkrijgbaar bij de webshop uit Ridderkerk!
Ga ik zeker doen in de toekomst... sinaasappel, chocolade, champagne, appel, mmmmmmmmm!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

11

nee, het wordt niet korrelig met cacao. ik doe wel in meerdere etappes, omdat het best even duurt voordat je dat mooie, donkere bruin hebt. je moet dus wel geduld & spierballen hebben voor kleuren met cacao! ;)