1

Onderwerp: Sorry......weer eens een invriesvraag.......

Dag lieve medebaksters (en bakkers)

Ik heb vandaag, denk ik, op dit forum in totaal 2 uur gezocht naar vullingen die je in kunt vriezen  :grr: . En met de zoekmachine kun je inderdaad wel wat vinden ("vullingen AND invriezen" ingetoest, en ook "taart AND invriezen"). Maar meestal komt men niet verder dan botercreme, jam en bbr.
En af en toe staat en een mousse tussen, die ingevroren kan worden.

Mijn vraag is dus: Wat kan er nou echt ingevroren worden, qua vullingen?

(en graag alleen reacties van medebaksters die uit eigen ervaring spreken....;) )

Ik hoop op heel veel reacties....please....
Want als ik zo op het forum kijk, merk ik dat hier toch wel heel veel vragen over zijn, maar zonder echte concrete antwoorden :Y .

Dank jullie wel alvast!

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

2

Re: Sorry......weer eens een invriesvraag.......

Diverse soorten bavarois gaat heel goed, zwitserse room ook

Groetjes, Elly

3

Een vulling met slagroom kan ook prima ingevroren worden, ook als je er ganache, bonbonblokmousse van gemaakt hebt. Bbr kan ook de vriezer in, net als de monatoetjes.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

Ik weet van familie dat als ze teveel taart hadden (met botercrem

Vele en lieve groetjes Nicole

5

Zwitserse room, mousse gemaakt op basis van slagroom en gelatine, en natuurlijk botercreme gaat prima! Vlaaivulling gaat niet!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

6

ik doe eigenlijk alles in de vriezer.. als de taart ingevroren moet worden natuurlijk.

7 Laatst bewerkt door Passie (10-01-2010 12:17)

chantal1980 schreef:

ik doe eigenlijk alles in de vriezer.. als de taart ingevroren moet worden natuurlijk.

Doe je de taart gevuld en bekleed in de vriezer? Ik heb dat tot nu toe wel gedaan, maar alleen als ie gevuld was met botercreme en jam, dat is het enige wat ik tot nu toe aangedurft heb.
Maar jij hebt dit dus al met meerdere vullingen gedaan? Nooit iets negatiefs gehoord of geproefd?

8

Ik vries zelf regelmatig een beklede taart in die gevuld is met slagroom. Dat gaat prima.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

9

Pooh schreef:

Ik vries zelf regelmatig een beklede taart in die gevuld is met slagroom. Dat gaat prima.

Dank je! Ik ben echt heel blij met al deze reacties :). Ik denk dat hier veel mensen iets aan hebben. Ik hoop eigenlijk dat er nog meer baksters gaan reageren, met hun eigen ervaringen....:Y

10

een collega van mij voor wie ik een taart had gemaakt heeft een taart met vlaaivulling ook gewoon ingevroren en dat was ook goed gegaan hoor...

11

Dank jullie wel voor de reacties tot zover  :thumb:
Nog meer tips???? Niemand meer???  :(

12 Laatst bewerkt door Sonj@ (13-01-2010 16:25)

Hier ook een beginner die hoopt op veeeeel informatie! :)
Ikzelf heb nog niks durven invriezen.... :( . Ga het binnenkort proberen met een bavarois. En als die ene smaak lukt, zullen de andere smaken ook geen probleem zijn dacht ik zo.

Ik hou je op de hoogte.

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

13

Sonj@ schreef:

Hier ook een beginner die hoopt op veeeeel informatie! :)
Ikzelf heb nog niks durven invriezen.... :( . Ga het binnenkort proberen met een bavarois. En als die ene smaak lukt, zullen de andere smaken ook geen probleem zijn dacht ik zo.

Ik hou je op de hoogte.

Thanx, graag!

14

bavarois kun je invriezen, gaat prima
aardbeien/frambozenmousse gaat ook goed
(meringue) botercreme wil ook goed

verder nog weinig ervaring mee
wel handig topic
misschien een idee om alles op te sommen in je begin post, wordt het wat overzichtelijker van

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

15 Laatst bewerkt door Sonj@ (19-01-2010 22:30)

Appeltaartyoghurt met slagroom en gelatine.....

staat nu in de diepvries, dus kan helaas nog geen definitief resultaat melden...

Er komt -helaas- maar niet heel veel reactie op het 'invriestopic' :(
Het leek mij ook wel heel handig om hier meer (=veel) informatie over te krijgen.....

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

16 Laatst bewerkt door Passie (19-01-2010 23:35)

Sonj@ schreef:

Appeltaartyoghurt met slagroom en gelatine.....

staat nu in de diepvries, dus kan helaas nog geen definitief resultaat melden...

Er komt -helaas- maar niet heel veel reactie op het 'invriestopic' :(
Het leek mij ook wel heel handig om hier meer (=veel) informatie over te krijgen.....

Ik had inderdaad ook op nog meer reacties gehoopt. Mede omdat er zoveel vragen over zijn. Maar ik ga binnenkort alles even netjes op een lijstje zetten in een topic, zoals RedRose al schreef. En dan ga ik zelf gewoon een en ander uitproberen, en dan werk ik het lijstje gewoon steeds bij. Zo hebben er meer medebaksters wat aan.

Maarruuuuhhh......appeltaartyoghurt? Nooit van gehoord. Vertelvertel.....
En ik hoor natuurlijk graag hoe het invriesresultaat is ;)

17

ik was ook al op zoek naar een lijst van vullingen om in te vriezen. heb goede ervaring met bbr, botercreme en jam. Maar ik dacht...ik wil zo graag een vulling in een bakje in de vriezer hebben staan voor als ik weinig tijd heb....welke vullingen zijn daarvoor dan geschikt... dus hoop ook dat er nog meer komt en dan kunnen we er misschien een lijst van maken...
groetjes

18

ik zal deze topic ook met gespitste oogjes volgen, heb tot nu toe nog niets in te hoeven vriezen, maar wil dat in de toekomst wel gaan doen...dusss....alle tips lees ik graag !!

Voor interesse in mijn bescheiden taartenalbumpje....
http://www.mijnalbum.nl/Album=XXYKHY8H

19

kez schreef:

ik was ook al op zoek naar een lijst van vullingen om in te vriezen. heb goede ervaring met bbr, botercreme en jam. Maar ik dacht...ik wil zo graag een vulling in een bakje in de vriezer hebben staan voor als ik weinig tijd heb....welke vullingen zijn daarvoor dan geschikt... dus hoop ook dat er nog meer komt en dan kunnen we er misschien een lijst van maken...
groetjes

Yep! Ik wacht nog even af, en dan stel ik een lijst samen die ik zo nu en dan aan zal vullen zodra ik iets nieuws heb uitgeprobeerd (op invriesniveau ;) )

20

goldie schreef:

ik zal deze topic ook met gespitste oogjes volgen, heb tot nu toe nog niets in te hoeven vriezen, maar wil dat in de toekomst wel gaan doen...dusss....alle tips lees ik graag !!

Binnenkort vat ik (wat ik tot nu toe weet) allemaal even samen in een topic. En dan vul ik het weer aan zodra ik met succes iets nieuws in de vriezer heb gehad.

21

oi, ik ben nog maar een beginner, ik had al van iemand anders gehoord (en lees het hier ook) dat je een slagroom vulling (met klopfix voor extra stevigheid) nu wilde ik het graag doen in combinatie met stukjes banaan (niet blik, gewoon verse). Heeft iemand dat al eens geprobeerd? Als niemand het nog heeft geprobeerd dan ga ik de taart pas een dag van te voren maken en een kleine muffin met dezelfde vulling en dan zet ik die in de vriezer om te testen.

22

Willemien schreef:

oi, ik ben nog maar een beginner, ik had al van iemand anders gehoord (en lees het hier ook) dat je een slagroom vulling (met klopfix voor extra stevigheid) nu wilde ik het graag doen in combinatie met stukjes banaan (niet blik, gewoon verse). Heeft iemand dat al eens geprobeerd? Als niemand het nog heeft geprobeerd dan ga ik de taart pas een dag van te voren maken en een kleine muffin met dezelfde vulling en dan zet ik die in de vriezer om te testen.

Verse banaan.... Ik zou het zelf niet aandurven voor een taart die niet voor mijzelf is.
Maar ik hoop dat je je ervaring met me wil delen zodra je het uitgeprobeerd hebt. Zet je het dan in deze topic? Dan kan ik het lijstje daar misschien straks mee aanvullen. Succes!!

23

zou het niet doen
denk dat je banaan dan slap en bruin wordt,....
maar wanneer het voor jezelf is kun je het proberen
als het dan niet goed meer is, weet je dat, maar moet je wel even nieuwe vulling maken ;)

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

24

met verse banaan moet je wat citroensap gebruiken, gewoon over de banaan sprenkelen. Dan krijg je in elk geval niet dat ie bruin wordt...of je hem dan kunt invriezen weet ik niet. maar dat idee van uitproberen op een muffin is erg slim

25

Ik heb eens een taart ingevroren met banketbankersroom en vlaaivulling kers en die ontdooide niet goed. Bleven van die bevroren/harde stukken inzitten. Hoewel ik in de voorgaande posts lees dat bbr volgens iedereen kan, was het volgens mij toch echt in het bbr-deel van de taart. De mix van de webshop.