1 Laatst bewerkt door kaatjeka (20-01-2010 14:59)

Onderwerp: Toch scheef met taartzaag

Hey allemaal,

Ik heb sinds kort een taartzaag (en ik was er zo blij mee...) maar ik zaag er echt ongeloofelijk scheef mee. De snee loopt schuin naar boven af hoe verder ik kom. De pootjes laat ik toch echt netjes op de grond..... Hebben jullie tips om dit te lijf te gaan?

Onwijs bedankt alvast!!

2

Re: Toch scheef met taartzaag

Welke taartzaag heb je?

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

Heb je de draad aan beide kanten even hoog?
Druk je niet te hard met je hand aan de bovenkant van de taart?

I'm not bossy, I just have better ideas...

4

Ik heb de taartzaag van Wilton. Draad zat idd aan beide zijden even hoog. Ik weet niet of ik soms idd te hard op de bovenkant heb gedrukt :$

5 Laatst bewerkt door Almie (20-01-2010 18:34)

Ik heb er ook wel eens last van. Volgens mij houd ik de zaag dan af en toe een beetje scheef (dan helt deze iets naar voren of naar achteren toe). Maar ik gebruik altijd die kleine sateprikkers in de lagen van de taart, en zo komen de lagen weer precies op elkaar en zie je er niks van dat de lagen scheef gezaagd zijn :)

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

6

Helemaal eens met Almie. Ook bij mij tilt hij zo nu en dan een beetje naar voren of naar achteren en ook ik gebruik prikkers om hem weer netjes op elkaar te krijgen!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

7

ook als je een beetje trek ipv zagen krijg je scheve lagen ;)  gewoon rustig aan gaan en zorgen dat de zat echt helemaal recht is de hele tijd ;)