1

Onderwerp: wat te doen met frosting?

Beste allemaal,

Ik was net bij de toko en daar vond ik tussen de taartspulletjes kant en klare cocosfrosting. Omdat ik echt helemaal gek ben van cocos heb ik deze dus meteen meegenomen. Nu ben ik thuis en vraag mij echter af wat ik er mee moet doen. Het is misschien een beetje een domme vraag, maar waar is deze frosting voor geschikt? Kan ik mijn taart ermee vullen? Kan ik het in plaats van botercreme gebruiken? Weet iemand nog meer om met frosting te doen (ik heb gezocht op het forum, maar kwam vooral frosting recepten tegen. Erg fijn, maar dan heb ik nog meer spul waarvan ik niet weet wat ik ermee moet doen =D).

Oh ja, ik wist eigenlijk ook niet zo goed in welke rubriek ik deze vraag moest plaatsen, sorry als hij verkeerd staat!!!

Bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,

Siepie

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Re: wat te doen met frosting?

IK ken wel chcolade en vanille frostings van Duncan Hines. Deze zijn bedoeld om de taart mee te vullen. Maar je kan ook de buitenkant er mee insmeren ipv fondant of marsepein er op doen. Of allebei, nog lekkerder.
Ik weet neit hoe jou frosting eruit ziet, is het smeerbaar? Gewoon ertussen doen en proeven.

groeten Sylvia

3

hallo,

mijn vriendinnetje en ik gebruiken de frosting altijd ipv botercreme...
we vullen ermee en smeren ermee af. Daarna de marsepein erover...

heerlijk, maar ik ben wel jalours op de cocosfrosting die hebben ze hier niet bij de toko.
Alleen de chocolade varianten, vanille, witte chocolade met amandelen, aardbeien, cream cheese......

maar ik ben ook nog op zoek naar die citroen variant, cocos variant etc...

ahahahaha

groetjes
mar

blokkie schreef:

hallo,

mijn vriendinnetje en ik gebruiken de frosting altijd ipv botercreme...
we vullen ermee en smeren ermee af. Daarna de marsepein erover...

heerlijk, maar ik ben wel jalours op de cocosfrosting die hebben ze hier niet bij de toko.
Alleen de chocolade varianten, vanille, witte chocolade met amandelen, aardbeien, cream cheese......

maar ik ben ook nog op zoek naar die citroen variant, cocos variant etc...

ahahahaha

groetjes
mar

Hoi was toevallig net op site en zag frosting , wist niet wat dit was en zocht het op zodoende kwam ik hier terecht. Ze hebben hier ook de cocos en lemon variant en nog een aantal meer. de link is http://www.usfoodz.nl misschien heb je er iets aan.
Groetjes Monique

*** Geen feest compleet zonder taart ***

5

Je kan hem ook als toef bovenop een cupcake gebruiken en idd als vulling van een taart. Ow, en als je cakepops gaat maken, als "bindmiddel" zeg maar gebruiken en dan balletjes ervan draaien...Hopelijk kom je weer op wat ideeen  :Y! Ik zag ze trouwens ook laatst bij de toko en deze toko had echt diverse varianten.

O.a. Cupcake pop mold, strasslint, bling bling taarttoppers, cupcake doosjes, legoblokjes mold, paarse spiral rolling pin, Hello Kitty, op www.cupcakes-taart.nl

6

Ik las dit bericht, wist nl ook niet wat ik met frosting moest doen..  :o .. ennu ik vroeg mij af over wat voor TOKO'S jullie het hebben? Ik kan namelijk maar geen winkel in Amsterdam vinden waar ze taart spullen verkopen..
Gisteren zelfs bij een taartenwinkel geweest en gevraagd of ze botercreme mix hadden en het meisje keek mij glazig aan en had geen idee wat het was.. moest aan de kok gevraagd worden en die vertelde dat ze dat niet verkopen..  :nooo

En toko's hebben we wel maar daar koop je dan rijst.. uhm dat zoek ik ook niet..  ;)

Iemand nog ideeen? Vind zoveel leuker in om een winkel rond te kijken dan alles online te kopen

dankje!!!

ik gebruik frosting voor boven op mn cc's (die van duncans heb ik hier)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

8

je kan frosting ook gebruiken om roosjes en andere bloemetjes te spuiten.
Kijk maar eens op www.wilton.com, daar heb je heel veel toepassingen van frosting.
Als die trouwens wat te dik is om door de spuitmondjes te spuiten, kan je er een beetje water bij doen, ff mixen, en klaar.
Ook om randjes op de taarten te spuiten, of van die mooie krulletjes, of zelfs tekst kan je spuiten met frosting.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

9

Linni schreef:

Ik las dit bericht, wist nl ook niet wat ik met frosting moest doen..  :o .. ennu ik vroeg mij af over wat voor TOKO'S jullie het hebben? Ik kan namelijk maar geen winkel in Amsterdam vinden waar ze taart spullen verkopen..
Gisteren zelfs bij een taartenwinkel geweest en gevraagd of ze botercreme mix hadden en het meisje keek mij glazig aan en had geen idee wat het was.. moest aan de kok gevraagd worden en die vertelde dat ze dat niet verkopen..  :nooo

En toko's hebben we wel maar daar koop je dan rijst.. uhm dat zoek ik ook niet..  ;)

Iemand nog ideeen? Vind zoveel leuker in om een winkel rond te kijken dan alles online te kopen

dankje!!!

Vaak hebben de grotere toko's een soort van bakafdeling of Amerikaanse afdeling en daar vind je dan meestal de producten. Succes  :thumb:!

O.a. Cupcake pop mold, strasslint, bling bling taarttoppers, cupcake doosjes, legoblokjes mold, paarse spiral rolling pin, Hello Kitty, op www.cupcakes-taart.nl

in amsterdam heb je ook een amerikaanse winkel zitten die veel amerikaans en engelse spullen heeft wie weet slaag je daar linni  :)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

11

Ha, ik ga zoonlief eens lief aankijken ...die woont vlakbij een toko.
Bedankt voor deze info.

12

Dankje wel  Penny en Mimi, moet ik zo'n toko toch even wat beter uitspitzen!
Dankje!

13

linni
ik weet niet in welk deel van asd je woont
maar in noord zit een heel leuk taarten winkeltje, :Y
kun je echt bijna alles kopen. :Y   
en er  zijn heeeeel veel toko^s in asd :D

groetjes syl