1

Onderwerp: Trots... op de muizenpicknick!!

Toen ik gisteravond thuis zat door een vervelende hoofdpijn was ik wat aan het zoeken naar plaatjes van taarten.. :D En daar kwam ik deze (heeel anders natuurlijk) tegen.. Nog nooit zo iets gedaan, maar ik moest het toch proberen..

Een muizenpicknick :D Het zijn 4 rollen cake met aardbeienjam en room, en de ronde taart is gevuld met slagroom met mandarijntjes, en een laag met aardbeienjam en slagroom. :9

Ik weet zelf nooit of mijn taarten gelukt zijn.. En hij heeft nog geen bestemming dus ik denk dat we hem zaterdag gezellig met zn allen op eten.. Dus als er iemand nog tips heeft voor me om hem mooier te maken (nog meer op tafel?) h

2

Re: Trots... op de muizenpicknick!!

Wat snoezig!!

Ik zou op de tafel niet al te veel er meer bij zetten..
Voor de boomstammen heb ik nog wel een tipje.. 2 kleuren bruin een rolletje maken en dan samen indraaien dan wordt het een zuurstok effect.. dan het sliertje oprollen als een wiel en dat aan de zijkant van je stammetjes.. dan lijkt het net echt!

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

wat een leuk idee en mooi gemaakt hoor.
hoe maak je die cakerolletjes, is daar een beschrijving van op het forum?

***Groetjes van Sonja***
Mijn taarten album! Hand made by Sonja

4

Bommeltje schreef:

Wat snoezig!!

Ik zou op de tafel niet al te veel er meer bij zetten..
Voor de boomstammen heb ik nog wel een tipje.. 2 kleuren bruin een rolletje maken en dan samen indraaien dan wordt het een zuurstok effect.. dan het sliertje oprollen als een wiel en dat aan de zijkant van je stammetjes.. dan lijkt het net echt!

O, da's inderdaad wel een goed idee.. Heb het nu geverfd, maar dat lukte niet zo heel goed

5

Wel heel erg leuk!
:thumb:

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

6

Wat ontzettend leuk!! Ziet er heel gezellig uit rond die tafel

Wat een gezellige taart zeg !

Niet meer uit Son, maar nu uit Arnhem :)

wat een schatje zeg
ik heb hem opgeslagen ter inspiratie

9

Oh ik vind hem echt super!!
Ben bijna jarig, vind je het erg als ik hem namaak??(wel ietsje anders natuurlijk)

A new hobby, a new challenge

10

Ik vind het super zo! Helemaal af en echt knap dat je al die kleine dingetjes kunt boetseren

Live, Love, Eat! - www.uitpaulineskeuken.nl

11

lindaxcxa schreef:

Oh ik vind hem echt super!!
Ben bijna jarig, vind je het erg als ik hem namaak??(wel ietsje anders natuurlijk)

Nee, vind ik helemaal niet erg...  Leuk! :D

12

Ontzettend leuk!! Wat zullen jullie smullen zaterdag!
Persoonlijk zou ik de lap marsepein, wat als tafelkleed dient, niet zo ver over laten ... dus ietsje inkorten met 4 punten eraan. Maargoed, het misstaat niet.

*mijn leven is een geordende chaos*

13

Handmade by Sonja schreef:

wat een leuk idee en mooi gemaakt hoor.
hoe maak je die cakerolletjes, is daar een beschrijving van op het forum?

Die cakerolletjes heb ik gemaakt volgens een recept op internet.. Even googelen op 'cake-rol' en je hebt er al een paar te pakken. Best wel makkelijk om te maken, en het smaakt z

14 Laatst bewerkt door liesje! (20-01-2010 16:32)

carlykins schreef:

Ontzettend leuk!! Wat zullen jullie smullen zaterdag!
Persoonlijk zou ik de lap marsepein, wat als tafelkleed dient, niet zo ver over laten ... dus ietsje inkorten met 4 punten eraan. Maargoed, het misstaat niet.

Ik had er nog aan zitten denken.. Maar was bang dat dat verkeerd zou vallen omdat de taart rond is en ik had hem al helemaal rond gesneden en bijgewerkt, dus ja.. volgende keer zo proberen..

15

SUPERLEUK idee! Denk dat ik deze ooit ook wel eens ga maken, 'k heb de foto's in ieder geval opgeslagen. Bedankt! Waar heb je dit idee en de foto's vd muisjes gevonden?

16

Wat een superleuke taart zeg! Vind die boomstammen een heel gaaf idee!

Groetjes San