Re: Een echte meisjes meisjes taart
wat is tylose of zo
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Een echte meisjes meisjes taart
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
wat is tylose of zo
Dit is Tylose:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=2833
bij de beschrijving staat uitgelegd hoe je het moet gebruiken en je kan het ook hier op het forum uitzoeken. In het kort: je fondant droogt zodat je bloementjes en je vlinder omhoog blijven staan.
dat heb ik expres
want hij was daar niet helemaal naar me zin
Maar hierbij hij is niet heel duidelijk maar wel een beetje:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XM7Z8BI6-D.jpgHet zijn van die boogjes met bloementjes erop:) wel heel leuk
ik heb trouwens aan de uiteinde van de vleugeltjes van de vlindertjes lijm gedaan en ze toen in de glitters gestoken
echt mooi man!
wat voor glitters eetbare?
en hoe heb je die letters en vlinders gemaakt als ik vragen mag.
Ja eetbare glitters... uit de webshop en op de vorige pagina onderaan staat hoe ik de vlindertjes heb gemaakt...
En de letters zijn de funky tappits uit de webshop. 
diantha schreef:hij is super gelukt zegt kan je mij utleggen hoe je die vlinders maak mij lukt het namelijk niet
Ja hoor dat kan ik je wel uitleggen
.
Ik heb deze uitstekertjes:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ucts_id=94die heb ik toen uit fondant met tylose gestoken. Heb toen een papiertje in een W-gevouwd en toen had ik 2 stroken om vlinders in te drogen. Snap je wat ik bedoel....? Toen heb ik ze 20 minuutjes in de oven gedaan op 70 graden.... omdat ik altijd op het laatste moment bedenk om zulke vlindertjes te gebruiken hahaha.
En toen waren ze droog... en heb toen de uiteinde van de vleugeltjes met lijm ingesmeerd en toen in de glitters gedompeld.
Daarna een balletjes mmf en daar een drupje lijm op en toen de vlindertjes erin geduwd. Had geen icing in huis... en dit was een mooi oplossing, je zag er niks van!
waarvoor is tylose dan, om het steviger te maken?
icing kan je toch ook zelf maken of niet?
xx
antwoord op tylose zag ik net staan
tylose is voor fondant en mijn vlinders zijn niet van icing maar van fondant met tylose.....
Ik vind het een pracht van een taart!
tylose is voor fondant en mijn vlinders zijn niet van icing maar van fondant met tylose.....
kan je tylose alleen voor fondant gebruiken, niet voor marsepein?
ik zag ook dat tylose ook best duur is, is er een ander ingredient van de webshop, waarmee je dezelfde stevigheid krijgt, bv een cijfer die rechtop moet blijven staan?
ja ik zag dat jou vlinders van fondant zijn.
bedankt voor je antwoorden
had je trouwens sprankels gebruikt of dat glitterdust?
Tylose is toch niet duur....
Tylose is toch niet duur....
ik weet niet welke jij bedoeld... maar de mijne kwamen dus uit Birmingham h
hij is wel lief hoor....
ik weet niet welke jij bedoeld... maar de mijne kwamen dus uit Birmingham h
hij is prachtig! Heb hem geinspikt voor inspiratie!
Ik gebruik enkel de fondant van ballina (hard niet uit) en pettinice (hard wel uit)
Marsepein maak ik vaak ff warm zodat het beter uitrolt, bij Fondant doe ik dat juist weer niet, hoe warmer dat is, hoe meer het gaat rekken.
Kleine lappen leg ik voor het bekleden zelfs af en toe eerst ff in de koelast (tussen folie) maar daar moet je wel plek voor hebben 
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Een echte meisjes meisjes taart