1

Onderwerp: vlinders maken kan iemand mij helpen

Hallo dames,

Ik heb taarten gezien met mooie vlinders van volgens mij icing, kan iemand mij vertellen hoe je deze maakt, heb het nodig voor een bestelling.

alvast bedankt!

2

Re: vlinders maken kan iemand mij helpen

Eerst de vleugels spuiten met icing en evt. met dunnere icing inkleuren. Dat laat je twee dagen drogen (op een insteekhoesje doe ik dat meestal). Dan het lijfje spuiten en de vleugeltjes erinsteken en dat ook weer twee dagen drogen. (Het handigst is om van karton een zigzag vorm te maken en daar de lijfjes in te spuiten, dan blijven de vleugels tegen de randen staan en drogen ze opstaand op.) Ik hoop dat het zo duidelijk is. succes!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

3

je had net bij mijn taart gezet hoe ik die vlindertjes had gemaakt... maar de mijne waren niet van icing h

Groetjes Maris
www.ovenheerlijketaartjes.nl hier kan iedereen mijn taartjes bewonderen :D en tegenwoordig ook op www.taartjesvanmariska.hyves.nl

4

maar jullie gebruiken geen mal ofzo om het in te spuiten??? gewoon uit losse hand???

ja met fondant kan het natuurlijk ook , dan wordt hard aan de droge lucht, ik kijk even bij jou topic.

xx voor het helpen

5

Hier een link naar h

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

6

oh oke ik heb het gevonden, maar hoe kom je aan zo'n vlinder tekeningtje? Want als ik het goed begrijp heb je zo'n tekeningtje daar doe je huishoudfolie op ofzo en dan volg je die lijnen en vul je ze op met icing toch??

7

Die staan er toch ook bij in de scans van het boek?
Maar hier ook en dan misschien wat groter:
http://plaza.bakekake.no/images/stories … ugler2.jpg

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

8

Tom Poes schreef:

oh dank je wel, je weet niet hoe blij ik ben met deze link!

Ik hoop dat het gaat lukken deze vlinders!

dank je wel voor jullie tips allemaal, heeft iemand nog iets waar ik op moet letten.
Ik neem aan dat het wel dunne vloeibare icing moet zijn toch. En versier je ze meteen als ze nog nat zijn dan de kleuren in elkaar vloeien of eerst wachten tot ze droog zijn.

Misschien domme vragen, maar wil alles goed inmijn hoofd hebben en dan pas beginnen.

9

Tom Poes schreef:

Yes, die wilde ik vanavond gaan zoeken!!!
:thumb: dit scheelt me toch een hoop tijd.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.