1

Onderwerp: Houdbaarheidsdatum Marsepein ?

Ik kwam deze week 2x 250 gram rode marsepein tegen van Funcakes.

De houdbaarheids datum is helaas verstreken. 14-01-2010

Weet iemand of het kwaad kan om het alsnog deze week te eten ? Of te maken en in te vriezen?

2

Re: Houdbaarheidsdatum Marsepein ?

lijkt me niet
ze zijn verplicht er een houdbaarheidsdatum op te zetten
maar er zit zoveel suiker in, dat ik niet geloof dat het nu niet meer zou kunnen
maar zou niet te lang wachten
maar dat is mijn mening, ik weet het niet zeker

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

3

Dat is 5 dagen, denk dat je dat er nog wel op kan wagen hoor ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Bedankt voor de reacties !

Dan zal ik vandaag maar eens een lekker taartje voor ons zelf gaan maken ! :D

5

En anders kun je altijd nog een dummie maken!

6

ik heb  van de mensen van de webwinkel te horen gekregen dat marsepein nog 9 maanden na openen van de verpakking houdbaar is, ook als de datum op de verpakking al verstreken is. dit omdat er veel suiker in zit en de datum inderdaad een wettelijke verplichting is in een categorie die ca 9 maanden voorschrijft. maar praktijk is langer dan wettelijk. je marsepein kun je nog wel een tijdje eten. enne 500 gram heb je er zo doorheen.

7

Olga'74 schreef:

ik heb  van de mensen van de webwinkel te horen gekregen dat marsepein nog 9 maanden na openen van de verpakking houdbaar is, ook als de datum op de verpakking al verstreken is. dit omdat er veel suiker in zit en de datum inderdaad een wettelijke verplichting is in een categorie die ca 9 maanden voorschrijft. maar praktijk is langer dan wettelijk. je marsepein kun je nog wel een tijdje eten. enne 500 gram heb je er zo doorheen.

Bedankt voor je reactie ! Ik had er al een klein taartje van gemaakt, maar nog 250 gram over haha Dan kan ik met een gerust hart nog eens een taartje maken. ( binnen die 9 maanden dan he ;))