1

Onderwerp: hortensia

Heeft iemand ervaring met de hortensia uitsteker uit de webshop?

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=3619

Ik wil 'm gaan aanschaffen maar als ik voor elke bloem een uitsteker moet kopen wordt het een dure hobby. Ik heb tot nu toe alleen wat roosjes gemaakt van marsepein maar ik begrijp dat ik bloemen beter van fondant kan maken, klopt dat? Of is er nog iets anders waar je het beste bloemen mee kunt maken?

2

Re: hortensia

De mooiste bloemen maak je met "flower-paste" of met Mexican paste (recept staat op deze site en is heel makkelijk te maken). Je kunt deze heel dun uitrollen en hij wordt goed hard.
Ja Maartje, je hebt gelijk....maar het is wel waar; voor elke bloem heb je een aparte uitsteker nodig, maar in het begin kun je toch met een paar uitstekers al heel veel variatie bereiken. Langzaam beginnen, veel oefenen (en kijken op dit forum, You-Tube etc) en dan komt het vanzelf....
Heel veel succes in ieder geval! ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

3

het is wel een heeeeeel mooi setje! ik had hem nog niet eerder gezien.
en idd, zou ik ze niet van marsepein maken, maar van mex.paste of fondant met tylose.

Groetjes, Dorothea.

4

welk recept voor mexican paste heeft jouw voorkeur? 1 of 2

Annelies schreef:

De mooiste bloemen maak je met "flower-paste" of met Mexican paste (recept staat op deze site en is heel makkelijk te maken). Je kunt deze heel dun uitrollen en hij wordt goed hard.
Ja Maartje, je hebt gelijk....maar het is wel waar; voor elke bloem heb je een aparte uitsteker nodig, maar in het begin kun je toch met een paar uitstekers al heel veel variatie bereiken. Langzaam beginnen, veel oefenen (en kijken op dit forum, You-Tube etc) en dan komt het vanzelf....
Heel veel succes in ieder geval! ;)

5

Nr 2 maakt ze het mee, ik ook....
tragantgom kun je dan vervangen door tylose, het hele recept is dan met 3 theelepeltjes tylose.
Succes!

Groetjes, Dorothea.