1

Onderwerp: Voor het eerst in mijn leven een (bruids)taart maken

Hallo,

Ten eerste weet ik niet of ik hier op de goede plaats ben.
Dus als dat niet zo is sorry daarvoor en laat me dan weten hoe ik het moet verplaatsen.

En dan nu het onderwerp:

Ik heb nog nooit in mijn leven een taart gemaakt.
Wel gewone cakes... maar geen luxe taarten.
Mijn vriend is kok maar ook hij heeft nog nooit zulke taarten gemaakt.
Nu gaaf de neef van mijn vriend trouwen en die heeft gevraagd of mijn vriend een taart voor hun bruiloft wil maken.
We hebben daar onze gedachten over laten gaan en zijn toen tot de conclusie gekomen dat we dat wel graag willen doen en het ook wel een uitdaging vinden..
Maandag avond zijn we bij hun langs geweest om te kijken wat hun wensen zijn.
Ze willen een witte taart die bestaat uit 3 lagen op elkaar. dus zonder een plateau.
Maar nu is dus mijn vraag hoe ik dat het beste kan stapelen. denk namelijk dat gewoon op elkaar leggen niet stevig genoeg is.

Verder heb ik ook geen idee wat een beetje de basismaterialen zijn die ik nodig zal hebben voor de taart kan iemand mij daar bij helpen?

Het lijkt me geweldig om na de bruidstaart erin verder te gaan dus alle tips zijn welkom.

Alvast bedankt voor jullie reacties..

Groetjes Manon

2

Re: Voor het eerst in mijn leven een (bruids)taart maken

Hi Manon,

Wat leuk dat je een bruidstaart mag gaan maken en wat knap dat je dat meteen durft. Je staat echter inderdaad in de verkeerde rubriek,dus heb je even gerapporteerd en dan kom je vanzelf op de juiste plek ;)

Als basisbenodigdheden zou ik je adviseren om een smoother, wat leuke uistekers, een goede roller en kleurstoffen. Verder een zeiltje om op uit te rollen en op te werken.

Veel succes!

Veel liefs Rafaëla

3

Heey Rafaela,

Super bedankt voor je rapport.
Ben totaal nieuw hier.
Ook met forums ben ik helemaal niet bekend

bedankt voor je informatie

4

Pas maar op want voor je het weet ben je helemaal verslaafd aan het taarten maken en forummen ;) :lol: Een jaar geleden had ik ook nog nooit een taart gemaakt en nu is het een behoorlijk uit de hand gelopen hobby geworden ;) Van forums wist ook helemaal niets, dat leer je vanzelf.

Veel liefs Rafaëla

5

Hoi Manon,

Stoer dat je je aan een bruidstaart gaat wagen. :thumb:
Dit forum bevat een schat aan informatie!
Kijk in de oranje balk links op deze pagina en gebruik de zoekfunctie (in de oranje balk bovenaan deze pagina staat zoeken), dan kom je vast al een heel eind. Succes!

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

6

zo, jij durft! je kan op deze website inderdaad alles vinden wat je nodig hebt, gewoon goed zoeken en een hoop lezen.
succes ermee!!!

...Rozengeur en Marsepein...

7

fantastique schreef:

Hallo,

Ten eerste weet ik niet of ik hier op de goede plaats ben.
Dus als dat niet zo is sorry daarvoor en laat me dan weten hoe ik het moet verplaatsen.

Nee, je bent behoorlijk verdwaald. "Bruids- en Stapeltaarten" staat in de categorie "Show off" en die is om te showen.

Als je nieuw bent, kun je het best even de tijd nemen om de omschrijvingen van de verschillende forumrubrieken en de sticky's (belangrijke topics) in de forums te lezen, dan is vaak snel duidelijk waar je je topics kunt plaatsen.

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen (omdat je vraag meerdere onderwerpen omvat)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8 Laatst bewerkt door bibo6c (19-01-2010 16:47)

wooooow, het wordt idd een uitdaging,
mijn derde taart was ook een bruidstaart. was slopend, omdat ik zo weinig ervaring had, maar was uiteindelijk de moeite waard geweest dus veeeeeeel succes.

hierbij een paar belangrijke stappen:

1. bepalen welke smaak taart bijv. gele cake of chocolade cake.
2. =              =    =       vulling ( kan van alles bijv. botercreme, je kan ook voor recepten kijken hier op de site)
3. aantal personen bepalen zodat je weet welke bakpannen je nodig hebt.
4. bepalen of je marsepein of fondant wil gebruiken om te bekleden.
5. bedenken hoe je je taart wil decoreren. ( ook weer hier kijken naar mogelijkheden.
6 taarten bakken, vullen, bekleden met botercreme en dan bijv fondant en dan stapelen( al die stappen kan je via how to's of you tube bekijken).

ik denk dat het zo ongeveer alles is. als je vragen hierover hebt hoor ik het graag.

Gr's
Hiba

9

Lees de FAQ (links in het menu), daar staan heel veel beginners vragen en antwoorden. Daar staat ook hoe je moet stapelen. Succes!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me