Onderwerp: snel hulp nodig kapsel blijft laag
Ik heb biscuitmix uit de shop gebruik en net met mijn nieuwe mixer 10 min geklopt.. Maar hij blijft laag, hij moet nog 12 min en heb de oven niet open gedaan. Wat moet ik doen?? Temp verhogen?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » snel hulp nodig kapsel blijft laag
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik heb biscuitmix uit de shop gebruik en net met mijn nieuwe mixer 10 min geklopt.. Maar hij blijft laag, hij moet nog 12 min en heb de oven niet open gedaan. Wat moet ik doen?? Temp verhogen?
Ik weet niet hoe hoog je de oven al had staan, maar ben nu ongetwijfeld al veel te laat met mijn berichtje
ik zet de oven altijd op 175 graden ( hete lucht)
Ik weet niet hoe hoog je de oven al had staan, maar ben nu ongetwijfeld al veel te laat met mijn berichtje
ik zet de oven altijd op 175 graden ( hete lucht)
heb je wel op de hoogste stand gemixt?
op welke temp bak je?
Ja ik heb op de hoogste stand gemixt en ik bak op 175 graden. Ik had een 24 cm taart en die heeft 40 min in de oven gestaan. Er staat er nu 1 in van 20 cm en deze word weer prachtig.. Ik heb al eerder een 24 cm verpest.. mmm misschien is die gewoon te groot voor me om te maken. Maar raar he 20 cm en 16 lukken altijd.
hoeveel mix doe je in de 24 cm?
Ik heb twee tips hier van het forum samen gevoegd en sindsdien heb ik echt mega hoge taarten.
Tip 1: Eerst de eieren luchtig kloppen ong. 3 min dan de mix en het water erbij, en vervolgens nog 10 min kloppen.
Tip 2: De taart in de oven doen bij 150 graden 10 min, dan verhogen naar 165 graden 10 min, en dan nog 180 graden 10 min.
Bij mij werken deze tips echt geweldig!!! Dus zeker het proberen waard.
het kan ook aan je bakblik liggen , ik heb pas hetzelfde probleem gehad , 20 cm werd prachtig en 24 werd niet hoog, ik kreeg op dit forum een tip dat het aan mijn bakblik kon liggen , ik ben een nieuwe gaan kopen en inderdaad ....
De temperatuur rustig aan op laten lopen vanaf 150 en idd ik voeg ook een eetlepel kokend water toe bij het mixen van de eieren met suiker.
Waren al je ingredienten (m.n. de eieren) op kamer temperatuur? Heb je lucht in de mix geklopt, en dus de kloppers voor de helft uit het beslag gehouden? Hoeveel mix + eieren heb je gebruikt? Voor 24 cm heb je toch wel 330gr. mix en 5 eieren nodig. Heb je ook 2 minuutjes op de laagste stand na-gemixt? Weet je zeker dat je oven niet te heet is (gebruik een oventhermometer)? Heb je hem in het midden van de oven gezet? Waarom voeg je kokend water toe aan je beslag? Voeg bij 330gr mix, 33 ml(of gram) water op kamertemp. toe aan het beslag voordat je gaat mixen.
Ik heb de hoeveelheid van de tabellen gebruikt, 290 mix, 255 ei en 30 ml water. Het zou inderdaad aan mijn bakblik kunnen liggen want mijn kleiner blikken zijn nieuw en daar heb ik geen last mee.
Ik heb een electrische mixer van Electrolux dus hij wordt goed gemixed, ik mix 8 min hoogste stand 2 min laagste stand. Kapsel gaat in het midden van de oven.
Ik ga een nieuw bakblik kopen en kijken of dat het is, en anders de temp langszaam opvoeren. Bedankt voor de reacties!
Wat zijn dan de beste bakblikken, volgens jullie? Ik heb springvormen en een PME van 25 cm. In beide worden mijn kapsels wel mooi, maar niet echt hoog.
Ik ben heel blij met mijn 16 cm springvorm van de hema en de 20 cm springvorm van de blokker. Ga daar ook een nieuwe van 24 cm kopen.
ik vind de bakpannen het fijnste om in te bakken.
Monique bedankt voor de tip van het bakblik. Heb vandaag een nieuwe gekocht bij de blokker en heb nu een geweldig mooi kapsel staan.
graag gedaan , ik had een tijdje geleden hetzelfde probleem als jij en werd toen geholpen op dit forum door canadeesje met deze tip.
blij dat het nu gelukt is met je kapsel
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » snel hulp nodig kapsel blijft laag