1

Onderwerp: Zandkoekjes

In mijn boekenkast staat het Haagse Kookboek, waar ik zo nu en dan nogeens in snuffel.
Zo vond ik daar een heerlijk recept van zandkoekjes. De koekjes zijn wat brosser en lekkerder van smaak, vinden wij dan de koekjes van het recept hier op de site.
De laatste zijn wat steviger en harder.
Ik wil jullie in ieder geval het recept niet onthouden.

100 gram basterdsuiker
200 gram bloem
150 gram boter
3 gram zout

De basterdsuiker zeven. Alle bestanddelen in een kom doen. De boter klein snijden en alles vlug dooreen kneden. Daarna bereiding I of II volgen
I: Van het deeg een rol vormen en deze op een koude plaats laten opstijven. Het deeg in plakjes snijden en deze op een onderlinge afstand van ca. 2 cm op een vet gemaakte bakplaat schikken.
De koekjes in het midden van een matig warme oven bij ca. 160 C bakken. Baktijd 20-25 minuten. De koekjes zijn dan heel lichtbruin van kleur.
De koekjes dadelijk van de bakplaat afnemen, voordat ze bros zijn geworden en vlak neerleggen.
II: Een tafel met bloem bestuiven en het deeg hierop uitrollen tot een vierkante lap van ca. 1/3 cm dik en er vierkante koekjes van snijden of er met behulp van een uitsteekvormpje koekjes van steken.
De koekjes op een onderlinge afstand van ca. 2 cm op een vet gemaakte bakplaat leggen.

2

Re: Zandkoekjes

Het klinkt al heel lekker en ik denk dat ze ook zo zullen smaken!
Heel erg bedankt voor je recept. ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."