1

Onderwerp: Marsepein van de webshop Funcakes versus Blanke...

Iemand een idee wat er het verschil aan is? De funcakes is iets wat goedkoper dan de blake marsepein van 14 kilo, maar wat is het verschil?
De blanke oogt wat witter, is deze ook van andere kwaliteit wellicht?

iemand een idee?

2

Re: Marsepein van de webshop Funcakes versus Blanke...

Ik werk zelf nu niet meer met de andere blanke marsepein, maar het verschil is een klein verschil in het percentage amandelen, 22% (FC) tov 25%. Verder schijnt er een verschil te zijn in manier van produceren, de blanke marsepein wordt volgens de  Lubecker-methode geproduceerd (welke methode er wordt gebruikt bij de FC Marsepein weet ik niet :P)

Het kleurverschil is was een tijdje terug al minimaal, qua smaak vindt de

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

In de nieuwsbrief van januari staat dat de FC marsepein weer is verbeterd en nu zo erg op de blanke lijkt, dat ze er nog maar 1 soort van gaan verkopen. Mocht je dus voorkeur hebben voor blanke, dan moet je denk ik snel zijn voordat hij op is, haha!

Ik gebruik altijd de blanke, want ik vind hem fijner en mooier kleuren. Ook heb ik een keer een smeltende taart gehad met FC en nooit met de blanke, maar dat kan toeval zijn....

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

4

ik vind de blanke iets fijner als de FC maar als de weer vernieuwd is dan weet iket eigenlijk niet.. ik gebruik altijd de blanke.. een keer gekleurde funcakes gehad en ja ik vond et niet zo.

5

Annemiek schreef:

In de nieuwsbrief van januari staat dat de FC marsepein weer is verbeterd en nu zo erg op de blanke lijkt, dat ze er nog maar 1 soort van gaan verkopen. Mocht je dus voorkeur hebben voor blanke, dan moet je denk ik snel zijn voordat hij op is, haha!

Ik vind het superjammer dat de webshop stopt met de verkoop van de 1:3. De funcakes marsepein smaakt best lekker maar ik vind het niet prettig werken. Hij voelt niet soepel en ik vind het moeilijker om het uit te rollen tot een egale lap. Mijn belangrijkste reden om bij de webshop te bestellen was de marsepein. Ik kocht er dan wat andere dingen bij omdat je toch verzendkn betaalt. Nu ga ik er wel over denken om dan maar ergens anders marsepein te kopen. Vind minder dan 25% amandelen in marsepein, (bij funcakes 22% amandel, 78% suiker) ook eigenlijk geen marsepein ook al smaakt hij zo door de amandelolie.

6

rietje puk schreef:
Annemiek schreef:

Ik vind het superjammer dat de webshop stopt met de verkoop van de 1:3. De funcakes marsepein smaakt best lekker maar ik vind het niet prettig werken. Hij voelt niet soepel en ik vind het moeilijker om het uit te rollen tot een egale lap. Mijn belangrijkste reden om bij de webshop te bestellen was de marsepein. Ik kocht er dan wat andere dingen bij omdat je toch verzendkn betaalt. Nu ga ik er wel over denken om dan maar ergens anders marsepein te kopen. Vind minder dan 25% amandelen in marsepein, (bij funcakes 22% amandel, 78% suiker) ook eigenlijk geen marsepein ook al smaakt hij zo door de amandelolie.

Ik heb exact hetzelfde. Had laatst een topic naar boven gehaald over Zeelandia marsepein omdat dit de 1:3 was altijd. Ik merk echt duidelijk verschil. Heb vorige week cupcakejes en een verjaardagstaart moeten maken. De cupcakes had ik zelf gekleurd met 1:3 marsepein en de taart met voorgekleurde marspein. De 1:3 marspein was echt zo fijn van structuur en zo heerlijk soepel en dat vond ik van de 1:4 nou niet. Bekleden is op zich wel goed gegaan maar wel een beetje oppervlakkige scheurtjes die ik gelukkig wel goed kon krijgen door er een beetje over heen te wrijven. Ik denk dat ik de 1:3 bij een andere shop ga bestellen (die ik inmiddels gevonden heb) maar ja dan gaan de andere spulletjes ook daar besteld worden anders zit ik met 2x verzendkosten. Jammer hoor!!

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl