1

Onderwerp: Beginner: welke bakvorm is het handigst?

Ok

2

Re: Beginner: welke bakvorm is het handigst?

De bakvorm die ik het meeste gebruik is de 20 cm doorsnede springvorm van de Blokker.

Volg je hart...want dat klopt!

3

In het begin zijn die springvormen wel handig ja, maar heb PME bakvormen en wil nu echt alleen maar van die. Vindt ze gewoon heel handig en mooiere taarten

Groetjes Serife..

4

En welke maat zou je dan kiezen (en vooral, is een hoge rand handig of noodzakelijk?). Ik ga om te beginnen 2 nieuwe bakblikken aanschaffen, dus wil een weloverwogen keuze doen ;)

5

mavis schreef:

In het begin zijn die springvormen wel handig ja, maar heb PME bakvormen en wil nu echt alleen maar van die. Vindt ze gewoon heel handig en mooiere taarten

Ik heb vierkante pannen van PME en springvormen van de Blokker en ik zie toch echt geen verschil in het kapsel.

6

mniek schreef:

Ik heb vierkante pannen van PME en springvormen van de Blokker en ik zie toch echt geen verschil in het kapsel.

Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb ook de PME en die worden hoger. Nou kan je de springvormen wel verhogen met bakpapier, maar dat wordt minder strak. En ook als je stapelt zijn de hoogtes niet gelijk ;)
Maar ik zou ook beginnen met de springvormen van de blokker.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

Ottolien schreef:
mniek schreef:

Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb ook de PME en die worden hoger. Nou kan je de springvormen wel verhogen met bakpapier, maar dat wordt minder strak. En ook als je stapelt zijn de hoogtes niet gelijk ;)
Maar ik zou ook beginnen met de springvormen van de blokker.

Zo zie je maar....je moet het gewoon lekker zelf uitzoeken :lol:

8

Ik ben begonnen met de PME bakpannen. Had geen zin om die stomme springvormen te gaan verhogen met bakpapier. Dus ik ben begonnen met de 20, 25 en de 30 cm bakvormen. Latr de 15 en 10 cm gekocht.

Nu heb ik vorige maand voor mijn verjaardag het hart en de bloem (20cm) gekregen en heb nu zelf de 25 x 25 cm gekocht. Het volgende blik wat ik wil hebben is de 20 x 20 cm.

Dan heb ik wel de meest gebruikte :). Daarna ga ik maar eens voor de 17.5, 22.5 kijken.... vind 7.5 cm verschil bij een stapeltaart mooier dan 5 cm...

Hoop dat je wat hebt aan mij geklets haha :lol:

Groetjes Maris
www.ovenheerlijketaartjes.nl hier kan iedereen mijn taartjes bewonderen :D en tegenwoordig ook op www.taartjesvanmariska.hyves.nl

Ik ben begonnen met 3 bakpannen. Rond 25 - 20 - 15 cm.
Dan heb je in ieder geval een mooie opbouw bij een stapeltaart.
Het kleine van 15 cm vind ik ideaal als voor een weggeef-taartje.

If live gives you lemons, make lemonade!

10

Ik ben nu 2,5 maand bezig en bak nog heerlijk in de vierkante bakblikken van de xenos.
Tuurlijk wil ik wel een keer een "goede" bakvorm, maar de taarten worden er voor mij (nu nog even) mooi genoeg in. Ik investeer momenteel liever in leuke uitstekers en hebbedingetjes waarmee je je taarten leuk en mooi kunt aankleden. Ben in april jarig, dus dan hoop ik een "slag" te kunnen slaan met leuke giften van mijn familie (hoe hebberig kun je klinken haha).

*mijn leven is een geordende chaos*