1

Onderwerp: botercreme voor over de taart

Hoi hoi,

ik ga komende week een taart baken en wou daar een laag van botercreme over heen doen nu heb ik wel een recept gevonden, alleen nou vraag ik me af wat voor boter ga ik gebruiken? roomboter of gewone smeerboter??

Hoor graag wat van jullie

groetjes

2

Re: botercreme voor over de taart

Hallo

Je moet roomboter gebruiken want in margarine zit te veel water en is lang zo lekker niet als roomboter.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

3

Ja, zeker roomboter! Is idd lekkerder en de creme wordt mooier

4

hallo

ik gebruik ook roomboter maar ik heb een vraag: mijn botercreme blijft altijd aan mijn biscuit plakken, kan het niet makkelijk smeren zeg maar, trek dan mijn biscuit kapot?

iemand tips?

5

Gebruik je de mix van de shop?

6

nee van soezie

7

Je botercreme moet wel kamertemperatuur zijn, anders kun je hem niet smeren. Misschien dat jij hem te koud opsmeert?

Kijk voor prints op FROSTY, ICING en (gekleurde) OUWEL op www.snoeppapiertje.nl
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Zoet-Goe … 39?fref=ts

8

En wat zijn daar de verhoudingen van.Want die van de shop moet je maken met 100gr mix,100gr poedersuiker en 200ml water en 250gr roomboter.

9

knarboor schreef:

hallo

ik gebruik ook roomboter maar ik heb een vraag: mijn botercreme blijft altijd aan mijn biscuit plakken, kan het niet makkelijk smeren zeg maar, trek dan mijn biscuit kapot?

iemand tips?

Misschien is het te koud? Mijn bc is goed smeerbaar, maar smeer het wel voorzichtig uit. Want biscuit is nou eenmaal kwetsbaarder dan bv cake. Voor vulling gebruik ik bc van mix, om af te smeren de bc 1:1.

10

leg de boter altijd de dag ervoor al uit de koelkast, ik heb ook geen idee,

11

Ja,en de boter heel lang kloppen tot ie heel goed smeerbaar is.

12

ik gebruik 200 mix 200 boter

13

Huuh,das niet wat er op het pakje staatWant nu gebruik je veel te veel mix.Volgens mij wordt het dan zo'n stijve massa.

14

Wanneer ik 's morgens de boter nodig heb leg ik die toch even in de magnetron omdat het 's nachts binnen ook koud is. Ik had laatst roomboter van Campina, maar die werd te zacht, vond ik. Meestal gebruik ik boter van AH.

15

sorry ben er niet helemaal bij, gebruik 200 boter en 200 poedersuiker of gebruik in nu iets heel verkeerds?

16

Als je dat alleen voor het afsmeren heb,is dat wel een goede verhouding.Ik zelf heb dat nog nooit gedaan omdat wij hier de mix van de shop zo ontzettend lekker vinden.
Zo heerlijk romig en zoet.

17

Ja, de mix is idd lekkerder. Maar om af te smeren vind ik de 1:1 fijner werken. Voor de vulling gebruik ik bc van mix, en dan geen 1:1. Lijkt me niet lekker trouwens. To much!

18

afsmeren is beter met BC 1:1 ipv botercreme van de mix, er zijn gevallen waar de marsepein is gaan smelten door de botercreme van de mix.
BC1:1 is eenzelfde hoeveelheid roomboter en poedersuiker.

Groetjes, Dorothea.

19

knarboor schreef:

sorry ben er niet helemaal bij, gebruik 200 boter en 200 poedersuiker of gebruik in nu iets heel verkeerds?

om af te smeren is dit helemaal goed. al is het handiger om 250 gram roomboter te gebruiken, is gewoon 1 pakje en hou je niet zo'n klein beetje boter over waar je toch niks meer mee kan. en dan 250 gram poedersuiker.
boter eerst even 7 seconden in de magnetron doen.
dan poedersuiker en boter zo'n 10 minuten mixen en dan is het echt makkelijk te smeren hoor als je het gelijk gebruikt!
als ie te hard is geworden, dan weer eventjes een paar seconde in de magnetron.