1

Onderwerp: snap niks...

ik wil graag een bloem *omhoog gaat) ik heb dus marsepein gekneegd met tylose. ik heb hem na 24 uren laten staan ( in plastic zakje natuurlijk ) ik heb hem geprobeerd om bloem omhoog en even laten staan. en haal ik hem uit ging bloem slap... en ik heb dus opnieuw gemaakt en weer in kuil gelagd en laten staan tot volgende dag. weer niet gelukt! hoe kan nou?? snap niks van...

Helma

2

Re: snap niks...

Tja, dat zal met marsepein ook echt niet gaan lukken. Als je een opstaande bloem wilt, dan zal je tylose met fondant moeten gebruiken, dat hard namelijk, in tegenstelling tot marsepein, goed uit.

3

Yep wat sharon zegt... fondant is er beter voor..... of je moet je marsepein bloemen heel lang laten drogen (ook na een week zijn ze niet echt hard maar blijven wel iets beter in vorm)

4

je kunt marsepein met tylose ook wel heeeeeeeel lang in de oven op 30 -40gr laten drogen.(zeker een paar uur) Dan gaat het uitdrogingsproces iets sneller; maar zo hard als fondant wordt het niet.

Groetjes, Dorothea.

5

okee waar kan ik fondant vinden???
Helma

6

webshop!!

Voor elke minuut die je boos doorbrengt, verlies je 60 seconden geluk!!
Time will tell it allemaal wel!

7

Nog even een aanvulling: zodra je iets gemaakt hebt dat moet drogen en rechtop moet blijven: NIET in een plastic zakje doen, wordt het slap van :)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

8

- Fondant met tylose gebruiken of flowerpaste
- De bloem laten drogen ( in de openlucht dus niet in een zakje)
- De bloem in een schuimrubber matje met kuilen leggen of in een eierdoos of het eierbakje uit de koelkast (die met die kuiltjes)
- minstens 24 uur laten drogen (al gaat het met flower paste wel sneller)

Let wel op.. als je hem erg dun maakt wordt hij wel erg breekbaar :) dus erg voorzichtig zijn als ze eenmaal droog zijn..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

9

Voor mijn taarten gebruik ik altijd marsepein, maar voor decoraties die hard moeten worden fondant. Ik vind fondant niet lekker maar die harde decoraties eet je eigenlijk toch niet op. Tenminste, ik dan...