Re: Mijn eerste "Icing" taartje
Oooooh, mooiiii!!! Prachtige kleurencombi ook.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Mijn eerste "Icing" taartje
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Oooooh, mooiiii!!! Prachtige kleurencombi ook.
Mooie kleurencombi! Vind je vlinders van RI echt prachtig!! Knap hoor voor de eerste keer!!
Wat een plaatje. Ook mooi gewoon een simpele taart met wat vlinders, echt prachtig gedaan!
Iris Zijlstra schreef:Ik vind hem echt geweldig. Hoe heb je het hele bruine vlak zo strak gekregen?
Bedoel je het cakeboard waar de taart op staat?
Als dat zo is dan heb ik de fondant dun uitgerold (dunner als waar ik de taart mee bekleed). Als de lap nog op tafel ligt ff met de smoother er over heen. Het cakeboard dun ingesmeerd met Crisco, vooral het midden en helemaal rondom. Daarna de fondant erover gelegd. Het teveel meteen afgesneden en nogmaals met de smoother bewerkt zodat hij goed plakt. Cakeboard optillen en dan met het allerkleinste paletmes (loopt naar voren spitser toe) de vorm van het cakeboard nagegaan. Als het een beetje rafeling is ff met de vinger de vorm ook nog langs en dan heb je een mooi strak vlak.
Ik dacht dat je de hele taart ook 'bekleed' had met icing, maar dat heb je wel gewoon met fondant gedaan.
Eefje81 schreef:Iris Zijlstra schreef:Ik vind hem echt geweldig. Hoe heb je het hele bruine vlak zo strak gekregen?
Bedoel je het cakeboard waar de taart op staat?
Als dat zo is dan heb ik de fondant dun uitgerold (dunner als waar ik de taart mee bekleed). Als de lap nog op tafel ligt ff met de smoother er over heen. Het cakeboard dun ingesmeerd met Crisco, vooral het midden en helemaal rondom. Daarna de fondant erover gelegd. Het teveel meteen afgesneden en nogmaals met de smoother bewerkt zodat hij goed plakt. Cakeboard optillen en dan met het allerkleinste paletmes (loopt naar voren spitser toe) de vorm van het cakeboard nagegaan. Als het een beetje rafeling is ff met de vinger de vorm ook nog langs en dan heb je een mooi strak vlak.Ik dacht dat je de hele taart ook 'bekleed' had met icing, maar dat heb je wel gewoon met fondant gedaan.
Hihihii... zo goed ben ik nu ook niet hoor :-)
hij is echt heel mooi geworden. Ik heb net op de DCE nog een workshop bloemen met icing gedaan en ik weet nu zeker dat icing spuiten voor mij niet is weggelegd! Ik doe het je dus niet na hihi
hij is echt heel mooi geworden. Ik heb net op de DCE nog een workshop bloemen met icing gedaan en ik weet nu zeker dat icing spuiten voor mij niet is weggelegd! Ik doe het je dus niet na hihi
:-) :-)
Ik had cursus van Chantal vandaag en die gaf aan dat er iemand was bij Icing die het niet snel meer zou doen.. misschien was jij dat wel :-)
Ik vind je vlinder super goed gelukt.
Ik vind ook de kleurencombi heel mooi.
En ik zie wel je bent even kritisch op je eigen werk als ik op het mijne
(zoete kunst prinses puzzel) want als je niets gezegd had waren die iets uitgelopoen stippen niet opgevallen.
Ik vind je vlinder super goed gelukt.
Ik vind ook de kleurencombi heel mooi.
En ik zie wel je bent even kritisch op je eigen werk als ik op het mijne
(zoete kunst prinses puzzel) want als je niets gezegd had waren die iets uitgelopoen stippen niet opgevallen.
Altijk kritisch ja... maar je moet een keer doen om er van te leren. Ik had al gereageerd om je taart... ik vind die mooi gelukt. Ik heb nog nooit gepuzzeld.. volgende stap :-)
wauw! wat een mooie combinatie van kleuren zeg.. en wat een strakke taart! helemaal top!
(1 kleine tip misschien voor een volgende keer is om de icing waarmee je de vlinder op de taart hebt "geplakt" in dezelfde kleur als de taart of de vlinder te doen.. valt t witte niet zo op....)
wauw! wat een mooie combinatie van kleuren zeg.. en wat een strakke taart! helemaal top!
(1 kleine tip misschien voor een volgende keer is om de icing waarmee je de vlinder op de taart hebt "geplakt" in dezelfde kleur als de taart of de vlinder te doen.. valt t witte niet zo op....)
Dat is een hele goede tip. Ga ik de volgende keer zeker doen. Thanx
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Mijn eerste "Icing" taartje