1

Onderwerp: stroopwafel mix en...?

ik kan het met de zoekfunctie niet vinden maar ik ben nu een taartje aan het maken met de stroopwafelmix van funcakes. wat is het lekkerste om te bekleden: fondant of marsepein???

dankjewel!!!

groetjes, yvonne

Re: stroopwafel mix en...?

Hoi yvonne,

ik zit met de zoekfunctie te zoeken naar een lekkere vulling voor de stroopwafelmix.

Het klinkt zo lekker en wil het graag gaan proberen, maar weet nog niet waarmee ik hem ga vullen. kom niet verder dan caramelbotercreme?!

Heb je ook vullingen met honingsmaak of kan je de taart ook vullen met honing/stroop?

Ik lees even met je mee en hoop op wat goede tips!

***Groetjes van Sonja***
Mijn taarten album! Hand made by Sonja

3

ik heb laatst een taartje gemaakt afgesmeerd met slagroom en bekleed met marsepein. gevuld met dulce lece en slagroom! J U M M I E!

Let them eat cake
http://annettes.tk/

4

hoi,
ik had bedacht dat carmelbotercre wel lekker zou gaan zijn, met zo'n zakje van de aanmaakpuddingen weet je wel... ik wil alleen niet dat hetnu heel erg zoet wordt, en daar ben ik wel bang voor met fondant. ik wacht dus nog op de gouden tip voor het bekleden :)

5

Ik bak er geen cake of taart mee, maar als ik cupcakes ervan maak doe ik er vaak een toef caramelcr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

ja klopt, ben al een paar keer wezen snoepen van mijn caramelbotercreme... helaas is mijn taartje mislukt, dus ik ga het later deze week nog eens opnieuw proberen, want ik ben eigenlijk ook wel een beetje moe van de workshops en de beurs vandaag. ik ga het denk ik met marsepein proberen, misschien is fondant te zoet.

marianne, bedankt voor reactie. weet jij waarom mijn taartje mislukt is? hij is wel gaar maar niet echt omhoog gekomen. ligt dat gewoon aan die soort mix of heb ik iets fout gedaan?
groetjes, yvonne

7

Nee, dat weet ik eigenlijk niet. Het is ook cake h

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

en waarom staat een vraag over bekleden in taartdecoratie algemeen?

[move]--> bekleden

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

9

sorry tirza! had het even niet in de gaten... zal volgende keer beter opletten :o

ik had wel 4 min op lage snelheid in mijn philips mixertje marianne, maar als het cake is verklaard het natuurlijk wel een hoop.. ik ga in ieder geval de volgende keer meer mix gebruiken, dan heeft het ook meer kans om hoog te worden lijkt me.. maar goed misschien is die mix eigenlijk gewoon beter geschikt voor cupcakes?

groetjes, yvonne

10

Nee hoor, je kunt er prima ronde vormen mee bakken!

Heb laatst een stapeltje gemaakt van 3, 5, en 7 inch, alledrie amandelcake of stroopwafelcake, ze werden prima!

Maar waarom ie bij jou niet gelukt is??? :think: geen idee! Je hoeft het alleen goed te mengen, niet luchtig te kloppen, maar je had al niet zo lang en niet op hoge snelheid gemixt :/

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

11

hoi,
in ieder geval nog bedankt voor het meedenken, ik weet ook inderdaad niet waar het aan ligt? gister heb ik het opnieuw geprobeerd, maar dan om d'r cupcakes van te maken, en ik zag wel dat het beslag er wel wat anders uit zag dan de eerste keer. de eerste keer was nog een dichte verpakking van het cadeatuje van de webshop, dus misschien was dat te oud?

in ieder geval rezen de cupcakes ongeveer 2-2,5 cm, dus echt veel was het ook niet, en ik weet ook niet of dat de hoogte is die ze normaal ook rijzen?

lekker waren ze trouwens wel :D de eerste 'mislukte' lichting had het ook al niet tot de volgende dag gehaald, dus aan de smaak lag het ook al niet!

12

Hoi, mag ik vragen wat voor verhouding je gebruikt voor ronde vormen met de cake mix? Ik wil er graag een taartje mee maken ipv een cakevorm.
Alvast bedankt.
Monique

13

hoi,
op het pak staan de verhoudingen voor een vorm van 22-24 cm.
groetjes, yvonne

14

Hoi, ik ging er vanuit dat er op het pak geen ronde vorm bedoeld werd, maar dat is dus wel zo. Dat is duidelijk nu. Ga ik hem lekker proberen :-)
Dank je.
Monique

15

graag gedaan :) succes en het komt vast goed! ik heb mijn stroopwafelcakes in de koeling bewaard, omdat te topping anders te warm en dus te vloeibaar werd. ik kreeg te horen dat het toen best veel van spekkoek weghad.

ga je de cake met marsepein of fondant bekleden, want daar ben ik dan weer benieuwd naar...