1 Laatst bewerkt door Sofia (17-01-2010 13:48)

Onderwerp: Taartmix van de graanmolen

Laatst heeft een kennis taartmix voor mij meegenomen bij een graanmolen bij haar in de buurt. Dit heeft ze "zomaar" gedaan omdat ze weet dat ik graag taarten bak en graag die mix eens wil uitproberen. Tot nu toe heb ik altijd zelf de kapsels gebakken volgens het recept van hiernaast...

Nou zou ik die kunnen bestellen bij de webshop maar om 1 kilo mix te bestellen met de daarbij behorende verzendkosten vind ik echt te duur! Ik ben dus hartstikke blij dat ik nu die taartmix altijd via haar kan kopen. Ze zei me ook dat die graanmolen alle soorten mixen in haar winkel heeft staan: van wafelmix/pannenkoekenmix/cakemixen tot alle soorten broodmixen..joehooe...ikke dus hartstikke blij!

Nu mijn vraag aan jullie: heeft iemand van jullie ervaring met zo'n mix? Is deze hetzelfde als die van de webshop?

http://i47.tinypic.com/2i208dv.jpg

Re: Taartmix van de graanmolen

Het lijkt wel zo.
Misschien nog een fotootje of overzicht wat er precies in zit?
Kan net niet lezen wat er naast suiker en tarwebloem staat.

En anders gewoon proberen...dan weet je het heel snel :-)

3

van wat ik kan zien is de ei-water-mix verhouding iets anders.  Ik heb nu 2 verschillende merken mix gekocht.. en ze lijken en smaken ook bijde etzelfde alleen weer verschillende verhoudingen

4

Het zal niet dezelfde zijn (FunCakes is speciaal samengesteld voor dat merk), en de verhouding is ietsie anders, maar ik zou het lekker proberen en als het bevalt & lekker is, is dat toch super handig?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Ik haal deze topic weer naar boven; ik was deze totaal vergeten.  :o

Ik wilde even nog even wat opmerkingen plaatsen:

Taart van Tante Merel: hier is een foto van de ingrediënten van dichterbij:

http://i45.tinypic.com/23szn0i.jpg

Ik heb inmiddels met de biscuitmix verschillende taarten gemaakt en het is echt een verademing: superlekker, luchtig, lukt altijd en snel klaar.  :Y

Toen ik dat wist ben ik eens fanatieker op zoek gegaan naar graanmolens bij mij in de buurt. En je raad het nooit: 5 minuten fietsen bij mij vandaan: een graanmolen die biscuitmix verkoopt  :grr: Had ik dat maar eerder geweten!! Voor 500 gram mix betaal ik 1,40 euro.

Deze mix inmiddels ook uitgeprobeerd en inderdaad zoals Canadesje zegt: ze smaken allemaal hetzelfde.  :thumb: