1

Onderwerp: fondant en ik gaan niet samen HELP

ik werk altijd met marsepein en nu fondant want had een kilo gekocht zodat je met tylose strikken etc kan maken nu dacht ik kom maak eens CC met fondant.

pfff nou ik en fondant gaan niet samen het is veelste zacht ik maak het steeds kapot.

help doe ik iets fout?

Groetjes Bianca.

2

Re: fondant en ik gaan niet samen HELP

Je moet het goed doorkneden voor je het gebruikt, dan is het soepel genoeg. Fondant droogt wat sneller op, misschien dat het daarom steeds kapot gaat. Wat bedoel je daar precies mee? Scheurt het?

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

nee het is te soepel voor mij als ik het oppak maak ik het meteen kapot

Groetjes Bianca.

4

Kan ook zijn dat je te lang kneed dan word t erg zacht en scheurt het sneller..
Ik laat fondant altijd even rusten nadat ik t gekleurd heb. Bij voorkeur minstens een dag eerder gekleurd. Bij het bekleden kneed ik de fondant echt zo min mogelijk van te voren.

5

Als het t

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

geen idee gewoon die van de shop

Groetjes Bianca.

de webshop heeft verschillende merken en daarin weer verschillende soorten ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8

Biancanikki schreef:

geen idee gewoon die van de shop

Bij de webshop verkopen ze verschillende merken he! Ik gebruik altijd pettinice, maar je hebt ook regalice, bakels, ballina... Met pettinice heb ik nooit problemen met scheuren, maar het heeft wel gewoon een heel andere structuur dan marsepein. Fondant en Dagmar zijn gewoon geen vrienden :)

Trying to forget someone you love,
is like trying to remember someone you never knew...

9

regalice die heb ikv

Groetjes Bianca.

10

hahahaha ik en fondant gaat ook niet samen!

1. scheurt snel bij mij!
2. ik had een pakje gekocht bij Dok ''kookwinkel'' (smaakte egt niet lekker!).
3. Marsepein is gewoon 10x zo lekkerder, en is beter om mee te werken vind ik!

11

ik ben heel goede vriendjes met ballina fondant............heerlijk spul om te bekleden...
ook marsepein geen problemo's..maar toch liever de ballina...
bakels  ben ik ook goed bevriend mee voor boetseren en puzzelen ed.............
maar voor puzzelen dan weer liever marsepein....
hahahahahaha

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

12

ik gebruikte voorheen marsepein maar ik vind fondant veel beter te werken en minder zoet.
geef mij maar fondant maar dat is voor iedereen verschillend

Ingrid
make cupcakes not war

13

Ik doe altijd mijn taarten met fondant bekleden en tot nu toe geen problemen gehad. Maar vandaag.....ik weet het niet hoor....de taart bakken, vullen en afsmeren ging super snel en goed allemaal. Maar het bekleden. Eerste keer bekleden....schots en scheef en plakte zo op de dulce de leche dat ik het maar eraf heb gehaald. Poging 2: scheurde...bovenkant was wel goed dus ik dacht: ik snij de rand eraf en dan maak ik een nieuwe rand....zo gezegd...NIET ZO GEDAAN....wat een gedoe om alles recht aan aansluitend te krijgen. Netjes aansluiten ging niet dus een dikke vette overlapping....Randje maar bolletjes gemaakt en om toch nog alles een beetje fatsoenlijk te krijgen...een breed lint gepakt en mooi om de rand heen gebonden.....Ziet er toch nog best leuk uit.....

Gedeelde smart is halve smart...

Groetjes,

Suzanne