Onderwerp: Teletubbies (eerste "bestelling")
Een vriendin had een paar baksels van me gezien en vroeg me of ik voor haar zoontje een Teletubbietaart wilde maken. Die uitdaging ben ik met veel voorpret aangegaan.
Eerst een week gezocht naar de Playdoh malletjes, die nergens te vinden zijn. Dan maar aan de hand van een kleurplaat zelf gaan boetseren. Zonder oogjes vind ik ze leuker dan met....

Taart moest voor ca. 25 personen zijn, dus nog een grotere bakvorm aangeschaft. Biscuit gebakken, vullingen gemaakt. Daarna begon de ellende. Ik had de bodem van de taart als bovenkant willen gebruiken, omdat dat wat makkelijker is met bekleden. Ik kwam er pas tijdens het vullen achter dat ik dat vergeten was, en toen durfde ik het hele zaakje niet meer om te draaien.
Tubbieheuvel er op gezet en daarna gaan bekleden met marsefond. DRAMA! Misschien had ik de tubbieheuvel beter apart kunnen bekleden en er achteraf op kunnen plaatsen. In elk geval, mijn lapje MF scheurde, er kwamen allemaal kleine gaatjes in en de bovenkant kreeg ik niet goed vlak. Nu is een gazonnetje zelden 100% recht, maar ik baalde enorm. Ik heb de zijkant maar apart bekleed en zo goed mogelijk proberen aan te laten sluiten.
Uiteindelijk nog wat struikjes met royal icing gespoten (art nouveau....?), een windmolentje gemaakt en wat margrietjes op de rand geplakt. Uiteindelijk ben ik toch redelijk tevreden over het totaalplaatje.

Ik ga nu het taartje bezorgen, benieuwd wat ze er van vinden.
J