1

Onderwerp: Hoogte 5 cm vorm 18 normaal?

Ik ben nu al een uur alle (oude) topics over hoogte van kapsel aan het doorlezen. Ik kom overal 5-6-7 cm tegen voor 24 vorm. Vandaag heb ik voor het eerst een 18 cm kapsel gebakken. Deze is 5 cm hoog (gebakken met tabel van deze site). Is dat een normale hoogte? Ik ben begonnen met twijfelen toen ik al die topics las :S

2

Re: Hoogte 5 cm vorm 18 normaal?

de is wel aan de kleine kant.

3

meer vulling gebruiken, er zijn allerlei tips te vinden om je baksel hoger te laten worden,

4

Hoi Esther,

Ik bak nog niet zo heel lang bescuits dus in hoeverre ik je kan helpen weet ik nog niet. Maar ik wilde toch reageren omdat ik ook een 'hoogte probleem' had. Mijn bescuits worden nu zo'n 6,5 / 7 cm. hoog bij een bakvorm van 23 cm. Maar 5 cm. is volgens mij redelijk netjes want als je de taart gaat vullen wordt deze ook hoger.

Zie hier als voorbeeld mijn bescuit zoals vandaag gemaakt en eindelijk gelukt na 5 pogingen:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=80100

Ik hoop dat je er wat aan hebt en succes!

5

Ik ga 'm morgen vullen en dan kijken hoe hoog die dan is. Misschien toch meer mix gebruiken? Mijn mix ziet er nl. goed uit na het mixen. Ik zag wel dat de tabellen op felicitaartjes.nl net iets meer mix gebruiken dan deleukstetaarten.nl voor dezelfde maat bakvorm

6

Ik vind de hoeveelheden op de tabel te weinig. Gebruik nu op een 1/2 liter inhoud van het blik 1 ei, 66 gr. mix en 6 ml water en dat komt bij mij beter uit. Het is een kwestie van zelf uitproberen. Succes.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

7

AnitaH schreef:

Hoi Esther,

Ik bak nog niet zo heel lang bescuits dus in hoeverre ik je kan helpen weet ik nog niet. Maar ik wilde toch reageren omdat ik ook een 'hoogte probleem' had. Mijn bescuits worden nu zo'n 6,5 / 7 cm. hoog bij een bakvorm van 23 cm. Maar 5 cm. is volgens mij redelijk netjes want als je de taart gaat vullen wordt deze ook hoger.

Zie hier als voorbeeld mijn bescuit zoals vandaag gemaakt en eindelijk gelukt na 5 pogingen:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=80100

Ik hoop dat je er wat aan hebt en succes!

Ja, die had ik al gezien vanavond. Door al die topics en oa jouw foto ;) begon ik dus  te twijfelen. Mijn taarten vond ik niet echt hoog, maar ook niet laag. Ik bak ook nog niet zo lang en mijn kapsels zijn, tot nu toe (afkloppen!), nooit ingezakt of zo. Alleen een  hoogteprobleem. En Boska.... ik ga nu dus ook zeker uitproberen hoeveel ik wanneer nodig heb. In ieder geval meer dan nu. Bedankt :thumb: