1

Onderwerp: Mijn eerste "Icing" taartje

Ik had nog nooit met Icing gewerkt en dat werd toch eens hoog tijd. De vlinders zijn ook van Icing gemaakt. Ik had alleen een hele grote stomme fout gemaakt :S en met de vloeibare icing voor de vleugels dus ook de stippen op de taart gespoten :grr: Veel te vloeibaar met als resultaat dat ik de stippen rondom het lint helemaal verpest heb zo. Hier is die dan:

http://i50.tinypic.com/2zs6xhg.jpg

2

Re: Mijn eerste "Icing" taartje

Hij is prachtig ! Tja, dat de stippen bij het lint te dun zijn, is jammer, maar je taart is er echt niet minder mooi door hoor, echt ontzettend mooi !!!

Groetjes, Conny

3

Ik vind hem PRACHTIG!!!

Groetjes San

4

Hij is super hoor! Ook de kleurencombinatie helemaal goed.

5

erg mooi !

6

Eerste taartje? Kun je wel tellen?  Super!

7

Wejama schreef:

Eerste taartje? Kun je wel tellen?  Super!

Het is natuurlijk niet mijn eerste taartje, maar wel de eerste taart waarin ik met Icing heb gewerkt.

8

keimooi!!!! mooie vlinders zeg super gedaan!

9

Moet eerlijk zeggen dat ik je stippen niet eens heb gemerkt, pas toenik je verhaal las zag ik het. Maar vindt het toch heel mooi geworden!

Groetjes Serife..

10

Supermooi!

11

Mooi taartje, maar vooral die vlinders.

Heb je gwoon op plastic een randje gespoten en daarna ingevuld of is er een andere techniek voor. En welk spuitmondje gebruik j hiervoor.

of wel...heb je een how-to van de vlinders ;)

12

djehr schreef:

Heb je gwoon op plastic een randje gespoten en daarna ingevuld of is er een andere techniek voor. En welk spuitmondje gebruik j hiervoor.

:Y

1. Smeer een dun laagje Crisco over een stuk huishoudfolie en leg dit over je voorbeeld. Gebruik een licht vloeibare RI en spuit de buitenste lijntje van de vlinder met spuitmondje 2. Laat dit even drogen.

2. Als het droog is vul je de vleugels op met vloeibare royal icing. Het is heel belangrijk dat deze van goede consistentie is. De RI moet met bijvullen in de vleugel onmiddelijk verdwijnen in de RI die er al in zit.. dan krijg je een mooi strak geheel. Je kunt de vleugels vullen met een klein koffielepeltje maar persoonlijk gebruik ik een spuitzak met mondje 2 of 3 hiervoor. Laat de vleugels een nachtje drogen.

3. Decoreer de vleugels met een lichtvloeibare RI naar keuze en laat dit wat aandrogen.

4. Vouw in de tussen tijd stevig papier in een V-vorm. Dit ondersteunt dadelijk de vleugels tijdens het drogen. Smeer de V in met wat Crisco zodat ze straks ook makkelijk loslaten.

5. Trek een klein lijntje in de V met een licht vloeibare RI en lijm de vleugels zo aan elkaar. Laat dit even goed drogen!

6. Spuit als laatste nog het lijfje van de vlinder en laat dit geheel weer een nachtje drogen. Klaar...

13

Prachtige taart! Ik vind de vlinders echt lief :)

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

14

Prachtig!!

"Kleine muisjes hebben kleine wensjes, beschuitjes met gestampte mensjes" (John O' Mill)
Groetjes Natasja S

15 Laatst bewerkt door chanttie57 (16-01-2010 19:23)

Toch doe ik het je niet na!! ik vind ze wel mooi!!

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

16

mooie kleurtjes en mooie vlinders...prima taartje hoor...

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

17

chanttie57 schreef:

Toch doe ik het je niet na!! ik vind ze wel mooi!!

Het was ook mijn eerste keer en het was echt niet moeilijk hoor!!!

18

Eefje81 schreef:
djehr schreef:

:Y

Klaar...

Hey super bedankt!! Klinkt inderdaad simpel. Ga het morgen gelijk proberen. Laat je wel even weten of het gelukt is.

Ik vind hem echt geweldig. Hoe heb je het hele bruine vlak zo strak gekregen?

20

heel erg mooi, idee en uitvoering

groetjes Carla

21

Mooie kleurencombi, mooie taart en geweldige vlinders!
Als dit de eerste keer RI is, dan kunnen we nog hele mooie dingen van je verwachten met RI!

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

22

Ik vindt het een pracht combi en die vlinders wil ik ook al zo lang maken maar wist niet hoe,mischien na jou uitleg ga ik het eens proberen!

23

Iris Zijlstra schreef:

Ik vind hem echt geweldig. Hoe heb je het hele bruine vlak zo strak gekregen?

Bedoel je het cakeboard waar de taart op staat?
Als dat zo is dan heb ik de fondant dun uitgerold (dunner als waar ik de taart mee bekleed). Als de lap nog op tafel ligt ff met de smoother er over heen. Het cakeboard dun ingesmeerd met Crisco, vooral het midden en helemaal rondom. Daarna de fondant erover gelegd. Het teveel meteen afgesneden en nogmaals met de smoother bewerkt zodat hij goed plakt. Cakeboard optillen en dan met het allerkleinste paletmes (loopt naar voren spitser toe) de vorm van het cakeboard nagegaan. Als het een beetje rafeling is ff met de vinger de vorm ook nog langs en dan heb je een mooi strak vlak.

Mooi dat het onderbord dezelfde vorm heeft als je taart.
En de kleuren ben ik helemaal weg van. Strakke taart!

25

Ik vind het prachtig. Als je niets had gezegd, had ik het niet gezien. Super kleurencombi!