1 Laatst bewerkt door melaniepelanie (16-01-2010 21:53)

Onderwerp: Niet erg tevreden! Meeeeer oefenen

http://94.100.120.73/847100001-847150000/847148401-847148500/847148441_5_cn17.jpeg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-M3L364BY.jpg

EN.... ik doe het nooit meer op de Teleac manier, wat een $#%-gedoe!
Eerst ook nog te weinig biscuit dus dat moest ik nog bijbakken! En ik vind m niet eens lekker geworden want de biscuit is nietmeer luchtig omdat je natuurlijk een beetje moest aandrukken! Bah, heb mn tante net maar een groot stuk meegegeven haha.
Wel jammer hoor!
Oja, een ontzettend SLECHTE kleurcombi maar ik wou graag het blauwe marsepein opmaken :D.

2

Re: Niet erg tevreden! Meeeeer oefenen

Zal ik dan een positieve noot proberen hij is mooi strak en de kringels zijn heel leuk uitgekomen. De kleurencombi ja die vind ik ook minder maar als je het blauw opwil is dat toch prima zo.

groetjes Carla

3

Vind hem helemaal niet slecht, ja het proeven kan ik niet meepraten maar weer wat geleerd voor volgende x, ik ga morgen mijn eerste taart bekleden. Ben jaloers op jouwe hoor mijne mag er ook zo uitzien morgen!

4

Ik vind m juist hardstikke goed gelukt joh!
En ehhh.... leuke actie foto!! :D

"Count your rainbows....not your thunderstorms...."

5

Wow! was mijn eerste reactie.. echt een leuk boltaartje. :thumb:

De kleuren doen het nog wel aardig leuk op de foto moet ik zeggen haha. En tuurlijk ben ik best trots het is tenslotte pas mijn tweede taartje.

En mijn vader was zo trots dat hij het leuk vond om een paar foto's te maken hahaha. Net alsof ik mijn eerste stapjes zetten :d haha!

7

hihi...ja dat ken ik...ons pap en mam zijn ook al zo trots
Ik loop dr zelf niet zo mee te koop dat ik taartjes maak,maar dan heb je ouders....pffff :o

"Count your rainbows....not your thunderstorms...."

Bedoel je deze met blundertaart???
Misschien komt het door de ergernis tijdens het maken, dat herken ik namelijk wel.
Maar hij ziet er prima uit hoor.
Nee het zijn ook niet mijn kleurtjes maar ook dat opmaken van gekleurd marsepein is mij wel bekend en vindt de slingertjes over je taart wel heel leuk.
Je tante vond hem waarschijnlijk harstikke mooi en lekker!

***Groetjes van Sonja***
Mijn taarten album! Hand made by Sonja

Ohja en de kringen dat was eigenlijk niet de bedoeling. Ik wist niet hoe ik zo'n cornetje moest vouwen en heb uit luiheid een boterhamzakje gepakt haha. Maar de versiering die ik wou lukte niet dus heb ik er maar overheen gekladderd :$. Ik ben trouwens ook een stukje vergeten maar dat komt omdat die aan de achterkant zat :D haha :oops:

10

ik vind hem enig ook in deze kleuren. ik denk alleen dat door het blauwe onderbord de roosjes nog blauwer overkomen. ziet er strak uit en voor een "beginners taart" heel netjes.
iets minder kritisch zijn dan is het nog leuker!

Handmade by Sonja schreef:

Bedoel je deze met blundertaart???
Misschien komt het door de ergernis tijdens het maken, dat herken ik namelijk wel.
Maar hij ziet er prima uit hoor.
Nee het zijn ook niet mijn kleurtjes maar ook dat opmaken van gekleurd marsepein is mij wel bekend en vindt de slingertjes over je taart wel heel leuk.
Je tante vond hem waarschijnlijk harstikke mooi en lekker!

Jup dit is mijn blundertaart maar je hebt gelijk. Vooral door de ergenissen tijdens het maken. Te weinig biscuitcake, marsepein was weer een ellende (ik heb er zelfs een strijkijzer en een plamuurmes overheen gehaald). En ja.. de smaak was niet zoals ik wou, de vorige keer was hij beter gelukt.

Aldoende leert men...

12 Laatst bewerkt door Tandenfee (16-01-2010 22:28)

h

Olga'74 schreef:

ik vind hem enig ook in deze kleuren. ik denk alleen dat door het blauwe onderbord de roosjes nog blauwer overkomen. ziet er strak uit en voor een "beginners taart" heel netjes.
iets minder kritisch zijn dan is het nog leuker!

Dat is mijn tupperware taartdoos :D, alleen de deksel past er nu niet op haha. En zelf had ik de kleuren ook erger verwacht, het valt nog best mee :P.

Leuk al die reacties van andere mensen. Tips zijn ook welkom hoor!

14

Ik vind het ook een leuk bolletje. Die kringeltjes komen goed uit en de kleuren gaan heel goed samen, zeker met het onderbord erbij.

Groetjes, Elly

15

een strijkijzer over je marsepein? :| daar zou ik echt nooit op komen.
werkte het wel zoals je wilde?

Tandenfee schreef:

h

17 Laatst bewerkt door melaniepelanie (16-01-2010 22:33)

Tandenfee schreef:

een strijkijzer over je marsepein? :| daar zou ik echt nooit op komen.
werkte het wel zoals je wilde?

De wanhoop was nabij en toen kwam mijn vader met het idee. Toevallig stond de oude strijkijzer er nog (mijn moeder kreeg een nieuwe met kerst). Ik heb het er maar op gegokt. Wel even tussen bakpapier gelegt maar dat deed ik ook tijdens het deegrollen. Het ging best goed maar niet overweldigend hoor. Ik heb het wel platter gekregen met wat minder moeite.

Wel opletten dat als je het probeert dat je de strijkijzer niet op de hoogste stand zet haha.

18

Heel erg leuk en vindt je kringels eigenlijk best geinig!

daan69 schreef:

Heel erg leuk en vindt je kringels eigenlijk best geinig!

Ben alleen een stukje vergeten :$ maar dat zie je lekker niet. Ik stond er een beetje verkeerd voor. Had de taart iets lager moeten zetten, gewoon op tafel ofzo dan had ik beter overzicht gehead.

20

Ik vind het een leuk taartje!
De kleurencombi zou ik ook zo 1 2 3 niet kiezen, maar opmaken is beter dan weggooien nietwaar? De kringen zijn leuk verzonnen en dat heb je met een boterhamzakje gedaan? Ik zou er niet opgekomen zijn... En heb je de kringen met icing gedaan?

Oh ja, de Teleac-cursus was erop gericht om mensen met weinig gereedschap een taart te kunnen laten bakken. De meeste mensen hebben wel een gewoon bakblik, maar geen bolvorm. Daarom hebben ze het in de cursus op deze manier laten zien. Ik heb nog geen boltaart gemaakt, maar zou kiezen voor de Blandabol. Ziet er ook mooier uit als je hem aansnijdt.

De kringen heb ik met glazuur gedaan. Dat boterhamzakje werkte trouwens absoluut niet en knapte na een aantal minuten ook, gelukkig heb ik mijn kringen af kunnen maken.

Ik heb een RVS-bol van de Hema gebruikt dus had het netzo goed kunnen bakken maar dat doe ik dan de volgende keer maar. Ik wil nog de schalen bij Ikea halen maar dat is best een eindje rijden voor mij dus dat moet maar wachten totdat mijn loon er is :$.

22

Heb je geen action in de buurt? Die hebben namelijk ook bolletjes en een stuk goedkoper. Kun je ook in bakken (althans, ik doe het gewoon hahaha)

En je taart is leuk.... zo!

Printje op ouwel of frosty nodig? Mail me even!

Pebbles schreef:

Heb je geen action in de buurt? Die hebben namelijk ook bolletjes en een stuk goedkoper. Kun je ook in bakken (althans, ik doe het gewoon hahaha)

En je taart is leuk.... zo!

Ja een Action hier in het dorp maar die heeft alleen een gigantisch formaat staan en daar blijft het bij en ik zou ook graag die kleintjes willen :D.

24

Ik vind je kringels zoooo leuk gedaan. Top hoor!!

Volg je hart...want dat klopt!

25

Hij is harstikke leuk geworden joh!

Berichten [ 1 tot 25 van 48 ]

Pagina's 1 2 Volgende

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Niet erg tevreden! Meeeeer oefenen