Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Het wereld wijde web » Voor de crea bea
Pagina's 1
Site in favorieten opgeslagen!
Deze kan nog wel eens van pas komen, bedankt!!!
Hey wat leuk, ik sta ook op deze site omdat dit ook
he wat leuk gerlinde,heb even gekeken,leuk ook een gezicht bij de naam te zien
Oh...dat wil ik ook wel eens proberen...
Kan iemand mij zeggen wat ik dan precies nodig heb om zoiets zo netjes mogelijk te kunnen te doen ?
Groetjes Nicole
Oh...dat wil ik ook wel eens proberen...
Kan iemand mij zeggen wat ik dan precies nodig heb om zoiets zo netjes mogelijk te kunnen te doen ?
Groetjes Nicole
Dat kun je allemaal terug vinden op die site.
nnicole1234 schreef:Oh...dat wil ik ook wel eens proberen...
Groetjes Nicole
Ja dat snap ik.
Maar ik vroeg me af of er hier iemand is die het al vaker had gedaan en wat ze dan aanbevelen.
Gerlinde schreef:nnicole1234 schreef:Oh...dat wil ik ook wel eens proberen...
Groetjes Nicole
Ja dat snap ik.
Maar ik vroeg me af of er hier iemand is die het al vaker had gedaan en wat ze dan aanbevelen.
Dat snap ik ook en ik doe het altijd. Het is best veel om uit te leggen.
Okay ik zal proberen het kort te doen:
Je hebt nodig:
- pincet
- transferfolie
- hotfix economystenen (of Rhinestones) in de kleuren en maten die jij wil
Je moet een beetje ervaring hebben om te weten welke maten je nodig heb.
Het transferfolie leg je op je patroon met de plakkant naar je toe daar leg je op de stippels de steentjes met de grijze plakkant naar je toe. Als je klaar bent plak je hem op je shirt.
1. Zet je strijkijzer op wol of net er voorbij. Als je een stoomstrijkijzer gebruikt zet dan de stoom af en hou er rekening mee dat je, je strijkijzer tussendoor 1 of 2 keer verplaatst. Want een stoom strijkijzer heeft gaatjes en op deze plekken wordt niet de juiste warmte afgegeven. (let op welke temperatuur je maximaal voor je kleding mag gebruiken)
2. Leg het kledingstuk dat je wilt decoreren op je strijkplank. Steek een wit papiertje of een kartonnetje tussen je kledingstuk. (dit om lijm doordruk te voorkomen)
3. Haal het witte velletje van je transfer-folie en plaats het patroon met de plakkant naar beneden op plaats waar je deze wilt hebben.
4. Leg een velletje keukenpapier of een dunne katoenen lap over het plastic en plaats nu je strijkijzer gedurende 35-45 sec op je transfer-folie (denk aan punt 1).
5. Bij Lycra ook op wol strijken maar max. elke keer 20 sec. Persen geen strijkende beweging maken. Dit een paar keer herhalen tot de steentjes goed vast zitten
6. Laat het afkoelen. En trek dan voorzichtig de folie eraf. Mochten nog niet alle stenen vast zitten laat dan de folie weer zakken en herhaal punt 4.
7. Als alles goed vast zit en de folie is verwijderd. Keer dan je kleding binnenste buiten plaats ook nu weer een wit papiertje of een kartonnetje tussen je kledingstuk en strijk dit nogmaals gedurende 15 sec. zodat de lijm goed in het kledingstuk vast komt te zitten.
8. Als alles weer is afkoelt dan kun je het kledingstuk omdraaien.
De kleding kan op een temperatuur van 30 graden binnenste buiten worden gewassen.
Mocht er toch nog eens een steentje afkomen. Plaats dan een nieuw steentje op dit plek en strijk het weer vast. Eventueel je steentje eerst op een klein stukje transfer-folie plakken en dit dan op het kledingstuk plaatsen. Het voordeel is dat het steentje dan niet verschuift.
Let wel dat je een keukenpapiertje of dunne katoenen lap tussen je strijkijzer en steentje legt. En vergeet ook niet om je kartonnetje tussen je kledingstuk te plaatsen.
(dit heb ik even snel gek
Oei, kijk dat bedoel ik nou....dat doe je toch niet ff zo maar
Je legt het wel heel goed uit, bedankt !!!!
Ik zal me er eens in gaan verdiepen.
Groetjes Nicole
Oei, kijk dat bedoel ik nou....dat doe je toch niet ff zo maar
Je legt het wel heel goed uit, bedankt !!!!Ik zal me er eens in gaan verdiepen.
Groetjes Nicole
Het is ook wel heel leuk om te doen hoor
Als je in de buurt woonde had ik je het kunnen laten zien.
Kijk anders eens op youtube onder de naam hotfix of rhinestone, wie weet kun je daar het e.a. aan filmpjes vinden.
Hier staat ook het e.a. http://glitternieuws.hyves.nl/
Geen paniek hoor.
ik ken dit ook en heb het al eens gedaan met mijn dochtertje van 6. Wij maakten een figuurtje zoals musty. Dit was niet met een pincet maar een sat
Pagina's 1
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Het wereld wijde web » Voor de crea bea