1 Laatst bewerkt door Dot (15-01-2010 22:56)

Onderwerp: snel een vraagje over bekleden

Ik heb net 2 taarten voor stapel bekleed met marsepein.
Nu schijnt de bovenste erg door... ik had de marsepein dus te dun uitgerold. Zou ik er een 2de dunne laag overheen kunnen doen? Of werkt dat helemaal niet? of plakt het dan niet goed??

Ik hoop dat iemand een tip heeft!

Groetjes, Dorothea.

2

Re: snel een vraagje over bekleden

je kan er gerust een 2de laag over heen doen. evt een BEETJE bevochtigen en dan blijft dat mooi zitten (echt maar een heeeeeeel klein beetje vochtig maken!!!)

3

ik zou het zelf niet doen, een te dikke laag marsepein vinden de meeste niet lekker

Kan je niets doen met decoratie? blommentjes o.i.d.?

en voor de volgende keer (maar daar heb je nu geen r**t aan :lol:) bij lichte kleuren marsepein, marsepein iets dikker houden en iets dikker afsmeren met botercreme

Alles goed???? nee 3 fout

4

2 verschillende antwoorden.........daar heb je lekker veel aan :D

5 Laatst bewerkt door Susana (15-01-2010 23:18)

Marsepein op elkaar gaat plakken denk ik.... ik bedoel hiermee dat je dan in een keer de lap moet doen want je kunt het niet meer verschuiven zeg maar...!! ik zou eerder fondant doen dat doen ze trouwens ook in Amerika en Engeland, eerst marsepein en dan fondant, de taarten zijn dan veel strakker maar je moet het ook lekker vinden!!!!!

6

hahah
oh meiden wat moet ik nu
ja lune, ik dacht dat ook al meteen, te dunne botercreme en te dunne lichte marsepein gaat echt niet samen!
het zal mij ook vast meer opvallen als de "klant"

Groetjes, Dorothea.

7

ik denk, dat ik nu naar bed ga, de vlinders liggen klaar om opgeplakt te worden, en dan ga ik om 8 uur bij daglicht eerst de schade bekijken, de taart wordt tussen 10 en 11 opgehaald, moet alleen met vlinders bekleed worden.

Groetjes, Dorothea.

8

je weet in ieder geval voor de volgende keer........je moet even in de wud melden dat je antwoord wil op je topic, dat werkt veel sneller :lol: :lol:

9

succes voor straks trouwend :D

10

Dank je Lune, ik vind dat wudden wel leuk, alleen gaan jullie zo snel, ik kan het zowat niet bijbenen daar.

Ik heb trouwens geen 2de laag erover gedaan, was bang, dat ik die wel erg dun moest doen en dat het dan erg zou gaan plooien.... Wel een stukje erover heen gehouden en toch zag je er nog wat doorheen schijnen.
Ik zal de foto's nu uploaden en plaatsen.

Groetjes, Dorothea.