1 Laatst bewerkt door Topcat (16-01-2010 09:53)

Onderwerp: Help! Problemen met scroll roller JEM

Ik heb pas de scroll roller large gekocht omdat ik een opdracht heb voor een bruidstaart waar de onderste taart dit patroon moet krijgen.

Ik heb inmiddels al verschillende proefjes geprobeerd, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om een mooie egale afdruk te krijgen zonder dat er ribbels in de marsepein ontstaan of dat het patroon maar gedeeltelijk zichtbaar is.

Het moet een 27,5 cm ronde taart worden.

Hebben jullie tips??

Alvast heel erg bedankt!

2

Re: Help! Problemen met scroll roller JEM

Heeft niemand tips??

3

Volgens mij heeft Kwebbeltje een filmpje op YOU-TUBE gezet.
Misschien dat je daar even op kan kijken.Vraag me niet waar die staat want ik ben een digi-beet.Ook Domi heeft een makkelijke how-to geplaatst.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

4

misty schreef:

Volgens mij heeft Kwebbeltje een filmpje op YOU-TUBE gezet.
Misschien dat je daar even op kan kijken.Vraag me niet waar die staat want ik ben een digi-beet.Ook Domi heeft een makkelijke how-to geplaatst.

Hoi Misty,

Bedankt voor de tip; daar gelijk weer een paar goede dingen gezien. Helaas nog niet het antwoord op mijn probleem. Beide how-to's gaat over structuurmatten (wel h

5

Ik heb denk ik je berichtje niet goed gelezen.
Misschien dat iemand anders een goed idee heeft.Helaas heb ik geen roller,want ik vind het zo mooi.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

6

Topcat schreef:

Heeft niemand tips??

Heel veel oefenen ;)

Da's niet echt alleen een grapje, 't gewoon echt waar :Y Zeker voor een grote lap is een roller nu eenmaal veel lastiger egaal te krijgen dan een mat.

Ik weet niet voor wanneer de bruiloft is, maar er zit echt niks anders op dan keer op keer opnieuw oefenen, of de bruid van gedachte laten veranderen.

( Tip voor een eventuele volgende bruidstaart *no offence* ;) : niks aanbieden dat je niet al onder de knie hebt! )

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

uitrollen tussen 2 spacers/ stokjes van de zelfde hoogte oid. Op die manier kan je niet hard drukken en is de lap marsepein overal even dik. Dik kan helaas wel alleen als je roller even groot/ groter is dan je lap marsepein

en idd oefenen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8

Bedankt voor de tips! Gelukkig heb ik nog een paar weken om te oefenen, maar heb voor de zekerheid ook maar een mailtje naar de bruid gestuurd met wat foto's van structuurmatten.

Bedankt voor het meedenken en het resultaat komt tzt in de parade langs!