1

Onderwerp: Taart met openslaande punten invriezen.

Goedemorgen allemaal.

Ik ga volgende week een taart met openslaande punten maken. Maar hij moet een paar dagen in de vriezer. Nu is mijn vraag: Wie heeft dit al eens gedaan, en (vooral) is dit goed gegaan? Ik ben namelijk bang dat de punten in gaan zakken bij het ontdooien.
Graag jullie ervaring/advies of tips hierover.
Alvast bedankt en een prettig weekend!

2

Re: Taart met openslaande punten invriezen.

Ja, heb ik ervaring mee. Het kan wel, maar het zakt inderdaad wel iets in. Maar ik geloof niet, dat de gasten daar erg in hadden ;) . Als je de fondant/marsepein wat dikker rolt, zal je er denk ik minder last van hebben.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

3

hoi, ik ben toevallig op zoek naar de openster waar jullie hetover hebben ik heb hem dringend nodig ik ben aan het bekleden. Ik ben bang dat ik iets verkeerd doe. Bedankt alvast!!

4

In de Howto rubriek? ;)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

5

hoi, dat was snel bedankt hoor!! Ik ben bezig met mijn tweede taart een begineling dus vandaar.Ik maak een kleine stapeltje 30*30 vierkant  en een ronde 20 de kleine is al klaar en de groote moet nog beleed worden en wat decoratie dan is het ook klaar.het is voor vanavond trouwens. Ik ga gouw verder nog maals bedankt!!

6

Bedankt voor de reactie (s   ;) ) Er staat een mooie how-to van Adrienne bij de howto's en die ga ik gebruiken. Ik gebruik altijd marsepein, zou het een optie kunnen zijn om die onderste bal van fondant te maken, zodat dat wat steviger wort? Eventueel bij het ontdooien ondersteunen met keukenfolie.

7

lotils schreef:

Ik gebruik altijd marsepein, zou het een optie kunnen zijn om die onderste bal van fondant te maken, zodat dat wat steviger wort? Eventueel bij het ontdooien ondersteunen met keukenfolie.

In ieder geval dat laatste zou ik zelf denk ik ook doen :Y :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>